Nekromanti Kontinuum... klart...

Telash

Swordsman
Jag har en gång för alla bestämt mig för att kontinuum ska vara klart, typ. Jag skulle först nu vilja ha ett par redaktionsläsare, alltså inte leta direkta textfel, utan mer folk som gillar att begrunda med stora penseln.

I nästa steg vill jag ha folk som begrundar med lupp och fixar de små skrivfelen, men inte ännu.

Samma gäller som innan, tänk på om ni vill läsa hela eller bara spelarens del. Spelledarsektionen består av spoilers för eventuella spelare.

Rickard

Urverk speldesign
Kul. Redaktionsarbete. Sätt upp mig på listan. :gremsmile: Hur mycket text handlar det om?

/Han som även gratulerar till att utkastet är klart

Telash

Swordsman
Det handlar om 42 sidor där långt ifrån alla är fullskrivna. I praktiken blir det nog snarare 37 fullskrivna sidor eller nått sånt.

Texten är fördelad enligt följande:
1,5 sidor om vad rollspel är
6,5 sidor världsbeskrivning
4,5 sidor "skapa rollperson" inkl färdigheter och spelets "specialamagi" esp.
Drygt 1 sida färdighetsslag
1,5 sidor stridsregler
Övriga 23 sidor är för spelledaren. Förklaring av bakgrund, hur kampanjen läggs upp, förslag på scenarior samt ett startäventyr.

Ni får gärna pm:a en mail som jag kan skicka materialet till.

Fler är fortfarande välkomna att medverka.

Angående deadline så får ni påsken på er, alltså fram t.o.m. 25e april. Efter det datumet finns det ingen anledning att skicka mer ändringar, för då blir det korrekturarbete.
Jag ser gärna att jag för en första kommentar från er inom en vecka, så man ser att saker på gång.