Nekromanti Konvent på kristiflygare 2006?

MrG

Swashbuckler
Konvent på kristiflygare 2006, nån som tänker hålla nått sånt? Känns synd att den (enligt mig) näst bästa helgen för konvent inte hade nått i år och än mer synd om samma sak skulle ske nästa år... kan inte SydCon flytta tillbaka? Eller något nytt ta den helgen i besittning?

Krille

Super Moderator
LinCon

LinCon har parkerat sig rätt stadigt på Kristi Flygare, efter att i konkurrens med SydCon velat mellan ovan nämnda helg och pingst. Att det inte blev kristi flygare i år var mer olycksfall i arbetet.

MrG

Swashbuckler
Re: LinCon

Fast 2006 är LinCon på nationaldagen (annars skulle jag inte frågat)... på grund av att det är åter problem med tentaperiod på kristi flygare... redan ifjol så pratades det om hur det skulle kunna funka med den roterande nationaldagshelgen istället för LinCon.

Krille

Super Moderator

"Fast 2006 är LinCon på nationaldagen (annars skulle jag inte frågat)... på grund av att det är åter problem med tentaperiod på kristi flygare... redan ifjol så pratades det om hur det skulle kunna funka med den roterande nationaldagshelgen istället för LinCon."

Mtp att nationaldag och kristi flygare ligger så nära varandra så ser jag inte problemet. Jag orkar ändå inte åka på två konvent så nära varandra, och faen vet om min arbetsgivare skulle gilla det. Så jag ser egentligen inte problemet. Ett konvent per senvår/försommar får räcka.

MrG

Swashbuckler

Personlig smak... själv åkte jag ofta på både LinCon och SydCon och på den tiden lyckades båda hålla sig stora trots att det bara skilden en knapp vecka i tiden.

Och kan det ligga multipla konvent på alla helgona och trettondagshelgen, ska det väll kunna finnas några några helger isär för oss som gärna åker på många konvent (kan t o m tänka mig att leka arrangör på flera konvent)

(finns en egoistisk fotnot att Rollspelsbaren gärna åker på ett konvent på just kristi himm i år för att få fira sitt tioårsjubeleum på rätt helg :gremlaugh:)

Feuflux

omjonasson.se
LinCon och Datum

på grund av att det är åter problem med tentaperiod på kristi flygare...

Fast i år var det StudentOrkesterFestivalen som krockade med LinCon och gjorde alla upptagna så att det fick flyttas. Normalt missar de båda sakerna varandra med några veckor. LinCon ligger ALLTID mitt i tentaP för att kunna reta upp så många som möjligt. :gremsmile:

På konventet nu senast sas det att det skulle tillbaka till kristiflygare...

Fast 2006 är LinCon på nationaldagen

Och plötsligt var jag tillbaka på "hmm, jag vet nog inte nåt". :gremsmile:

http://www.lincon.se/
"Våren/Sommaren 2006. Ska vi flytta tillbaka till Kristihimmelfärdshelgen? Gör din röst hörd och rösta till vänster!"

Det var mao inte bestämt än.

MrG

Swashbuckler
Re: LinCon och Datum

Så än finns det hopp! Fast tror det var LinCons rollspelsansvarige som gav mig sommardatumet, och det stod på massa ställen på BSK...

Och håller med om att mitt i tentap inte borde vara någon ursäkt (fast det sa de om nationaldagshelgen ifjol) då det funkat förr... och SOFprobelmet är ingen nyhet, det var därför som LinCon och SydCon sprang fram och tillbaka mellan helgerna i många år (SOF för LinCon och Lundakarnevalen för SydCon).