Nekromanti Konvent under sommaren?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nu när jag skippar GothCon får jag försöka ta mig på något annat konvent under sommaren/tidig höst. Finns det några förslag på trevliga konvent för mig att åka på?

Jag är rätt självgående, har konventet kritisk massa på rollspelssidan kan jag roa mig själv med att spelleda genom hela konventet om det skulle vara så. Annars kan jag nog tänka mig att sluta mig till ett lag av forumiter, eller hjälpa till att arra ett indierum.

Johan K

Gammal & dryg
Kommer du inte på GothCon?? =(
Det var ju tråkigt att höra!! Hade ju sett fram emot att träffa dig.
I övrigt så är väl Container ett sommarkonvent, var/när/hur & sådant vet jag tyvärr inte.. =/

wilper

Container

Finns det någon forumit som arrar/har besökt Container som vill pitcha lite?

wilper

Ah, jo. Det hade varit kul att skaka tass med er som bor där nere. Men jag kunde inte skrapa ihop tillräckligt med motivation för att boka resa och hotell. Så vi får ses något kommande år i stället.

I stället skall jag ordna en fantastisk spelmakarutmaning!

Pilzefrau

hon/henne
det blir ett indierum på NärCon. Jag kan pitcha det lite mer om ett tag, jag har inte kommit så långt i planeringen själv än.

RasmusL

Champion
Pilzeman said:
det blir ett indierum på NärCon. Jag kan pitcha det lite mer om ett tag, jag har inte kommit så långt i planeringen själv än.
Mysigt. Bor ju i nkpg så lär frekventera detta rum.

Pilzefrau

hon/henne
"Indierummet" på NärCon

Jo, så här ligger det till:

NärCon är inte ett typiskt spelkonvent. De vill vara lite av ett allkonvent, men har i min erfarenhet tidigare varit mest Japankonvent. Vänta dig fangirls, cosplay och tv-spelsturneringar liksom. Jag åkte en del på sådana konvent när jag var yngre, och NärCon var kul. Redan då hade de mer av en spelkonventsdel än andra japankonvent, till exempel en skaplig brädspelsbar och jag tror lite figurspel. Dock har de aldrig haft rollspel.

Däremot har arrangemangsansvarig på NärCon har länge velat ha rollspel på NärCon, men det är svårt när kulturen inte finns, och att ta dit folk att ha föranmälda rollspelspass på fyra-fem timmar skulle floppa totalt. Jag råkade lova att jag kunde spelleda korta oförberedda rollspel, en halv till två timmar, och nu ska jag alltså göra det. Jag har en medspelledare, men vi är bara två. Vill du komma och hjälpa till kan jag utan tvekan fixa in dig i arrangörsgruppen så du slipper inträde och sådant.

Många indierummare åker till GothCon osv bara för att spela med andra rollspelare och ha roligt. Riktigt så gött kommer det inte vara på NärCon. Missförstå mig rätt – jag tror jag kommer ha himla kul, men det blir en annan typ av arr. Jag ser det mer som att vi gör konventet en tjänst genom att komma och visa massa icke-rollspelare hur kul rollspel kan vara. Vill du hjälpa mig med det så är du hjärtligt välkommen. De spel jag kommer ha är främst saker som InSpectres, Drakar och Bananer och Null State, men beroende på hur spelledarsituationen blir kan vi absolut erbjuda Utpost, Lady Blackbird osv.

Låter det som något någon vill vara med på?

RasmusL

Champion
Re: "Indierummet" på NärCon

Pilzeman said:
Jo, så här ligger det till:

NärCon är inte ett typiskt spelkonvent. De vill vara lite av ett allkonvent, men har i min erfarenhet tidigare varit mest Japankonvent. Vänta dig fangirls, cosplay och tv-spelsturneringar liksom. Jag åkte en del på sådana konvent när jag var yngre, och NärCon var kul. Redan då hade de mer av en spelkonventsdel än andra japankonvent, till exempel en skaplig brädspelsbar och jag tror lite figurspel. Dock har de aldrig haft rollspel.

Däremot har arrangemangsansvarig på NärCon har länge velat ha rollspel på NärCon, men det är svårt när kulturen inte finns, och att ta dit folk att ha föranmälda rollspelspass på fyra-fem timmar skulle floppa totalt. Jag råkade lova att jag kunde spelleda korta oförberedda rollspel, en halv till två timmar, och nu ska jag alltså göra det. Jag har en medspelledare, men vi är bara två. Vill du komma och hjälpa till kan jag utan tvekan fixa in dig i arrangörsgruppen så du slipper inträde och sådant.

Många indierummare åker till GothCon osv bara för att spela med andra rollspelare och ha roligt. Riktigt så gött kommer det inte vara på NärCon. Missförstå mig rätt – jag tror jag kommer ha himla kul, men det blir en annan typ av arr. Jag ser det mer som att vi gör konventet en tjänst genom att komma och visa massa icke-rollspelare hur kul rollspel kan vara. Vill du hjälpa mig med det så är du hjärtligt välkommen. De spel jag kommer ha är främst saker som InSpectres, Drakar och Bananer och Null State, men beroende på hur spelledarsituationen blir kan vi absolut erbjuda Utpost, Lady Blackbird osv.

Låter det som något någon vill vara med på?
Absolut! (Är det du eller din medmänniska som är "tiger" på närconforumet? Jag var nog där och småskrev lite igårkväll...)

Jag är till 95% på, måste kolla en praktisk detalj rörande datumen men jag återkommer senast i mitten på nästa vecka med ett definitivt svar. Jag är ganska grön inom indiespelandet (LinCon var min egentligen första kontakt) men väldigt såld på det hela. Utifrån mina anteckningar från LinCon kan jag styra upp Psychodrame och (om Genesis inte protesterar, kommer givetvis att nämna ditt namn inför varje gång om du godkänner att vi lirar det) Svart av kval. Har beställningar av Zombie Cinema och Kackerlackan i min pipeline och kommer med största säkerhet ha dem i min ägo till NärCon.

Som sagt, jag är taggad och intresserad och jag hjälper gärna till så mycket jag kan! Ett bindande svar kan du vänta dig i mitten av nästa vecka!

Genesis

Ni dés ni maître

Elmrig said:
Utifrån mina anteckningar från LinCon kan jag styra upp Psychodrame och (om Genesis inte protesterar, kommer givetvis att nämna ditt namn inför varje gång om du godkänner att vi lirar det) Svart av kval.
Klart jag inte protesterar. Nämna mitt namn gör nog varken till eller från, då ingen kommer att ha hört talas om mig eller komma ihåg det längre än fem minuter. :gremsmile: Och vad mig anbelangar kan du påstå att du skrivit det själv om du skulle vilja. Vill du göra mig glad så gör du det lättare genom att skriva ihop en spelrapport efteråt!

Gällande Psychodrame: Har du alla termerna nedskrivna? Inklusive alla "klasserna"? Säg till om det är något du inte fick med eller har glömt bort. Kanske värt att provspela spelet en gång med din hemmagrupp?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Tyvärr så kan jag inte då närcon är, annars hade jag nog kunna ta mig ditt och vara lekledare igen.

RasmusL

Champion

Genesis said:
Elmrig said:
Utifrån mina anteckningar från LinCon kan jag styra upp Psychodrame och (om Genesis inte protesterar, kommer givetvis att nämna ditt namn inför varje gång om du godkänner att vi lirar det) Svart av kval.
Klart jag inte protesterar. Nämna mitt namn gör nog varken till eller från, då ingen kommer att ha hört talas om mig eller komma ihåg det längre än fem minuter. :gremsmile: Och vad mig anbelangar kan du påstå att du skrivit det själv om du skulle vilja. Vill du göra mig glad så gör du det lättare genom att skriva ihop en spelrapport efteråt!

Gällande Psychodrame: Har du alla termerna nedskrivna? Inklusive alla "klasserna"? Säg till om det är något du inte fick med eller har glömt bort. Kanske värt att provspela spelet en gång med din hemmagrupp?
Ja, jag tror det, och sedan har jag ju pdf:en och rollformulär att luta mig på. Jag skrev ner samtliga med minnesanteckningar men har dem inte med mig just nu, är något otydligt så återkommer jag emd frågor :gremsmile:

Ja, vi har en psychodramesession halvt inplannerad med några ur spelgruppen och några av min frus socionompolare (som aldrig spelat rollspel) så kan nog bli en bra erfarenhet :gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne

Låter härligt! Det är jag som är Tiger, min medspelledare heter Sigrid och finns inte på det forumet vad jag vet.

RasmusL

Champion

Elmrig: Pilzeman: Hej, ledsen att jag inte svarat. Det ser bra ut preliminärt men jag väntar på min frus arbetsschema för sommaren (skulle ha fått nu i måndags men skjöts upp till nästa måndag) så kan tyvär itne säga något säkert innan dess

[x] Elmrig: Pilzeman: Har planer på att styra upp lite barnvakt om det blir så att hon jobbar och jag har möjlighet att styra, så sannoliheten är god men inte 100%

RasmusL

Champion
Öl innan NärCon?

Så, nu är anmälan avklarad, bara det viktigaste kvar: öl? Någon sugen? Känns staden fjärran kan vi ju dra en öl/falska vin i Ryd (jag kan stå för lägenhet)?