Konventspuben (formerly know as Gothconpuben) skärtorsdag 17 april 2025

Ezping Orm

Hero
Börjar det inte "närma sig pub" nu ;)
Jodå, nu börjar det närma sig. :)

Det mesta kommer vara sig likt från förra året, men en nygammal tävling dyker upp: kostymutmaningen. Om jag inte minns fel så introducerades detta redan av Ripperdoc i tidernas begynnelse.

2008 beskrev vi kostymutmaningen på följande vis:

"Kostymtävling

Om huruvida man ska klä upp sig eller klä ut sig tvistar de lärde, men faktum är att ett enastående pris kommer ges till den som vinner Gothconförfestens stora stiltävling. Kanske kommer någon spelmästare under kvällen anordna betting om huruvida det blir smoking eller ringbrynja som tar hem segern för 2008? Hur som helst så kommer det bli fantastiskt vackert!
"

Samma regler gäller även i år. Uppklädd, utklädd eller nedklädd, det avgör du själv. Det är vi i shaguliterna som avgör vem som vinner, priset brukar bestå av något spelbart, och det är förstås helt frivilligt att delta i tävlingen.

Mvh
Shaguliterna

Jodå, nu börjar det närma sig. :)

Det mesta kommer vara sig likt från förra året, men en nygammal tävling dyker upp: kostymutmaningen. Om jag inte minns fel så introducerades detta redan av Ripperdoc i tidernas begynnelse.

2008 beskrev vi kostymutmaningen på följande vis:

"Kostymtävling

Om huruvida man ska klä upp sig eller klä ut sig tvistar de lärde, men faktum är att ett enastående pris kommer ges till den som vinner Gothconförfestens stora stiltävling. Kanske kommer någon spelmästare under kvällen anordna betting om huruvida det blir smoking eller ringbrynja som tar hem segern för 2008? Hur som helst så kommer det bli fantastiskt vackert! "

Samma regler gäller även i år. Uppklädd, utklädd eller nedklädd, det avgör du själv. Det är vi i shaguliterna som avgör vem som vinner, priset brukar bestå av något spelbart, och det är förstås helt frivilligt att delta i tävlingen.

Mvh
Shaguliterna
Har ni en starttid? Så jag kan förbereda familjen på när jag tänker smita ifrån dem och lämna dem åt sitt eget grymma öde (att ta sig till Mystery Shack och spela Pokemon the card game), eller om det hinner vara de som smiter från mig :D

Ezping Orm

Hero

Oldtimer

Slava Ukraini!
Utgå från gothcon. Är det nära o enkelt att gå eller bättre att ta vagn?
Vagn finns inte, men buss 61 är ett alternativ. Från Kapellplatsen (busshållplatsen alldeles söder om Vasa Vux. Läge C) är det tre hållplatser till Engdahlsgatan. Promenad därifrån.
Eller så traskar du längs Gibraltargatan. Då kan du även passa på att beundra platsen där Titans spelbutik låg en gång. :cool: