Nekromanti [Konventsrapport] BSK 36

Khan

Kondottiär
BSK 36 var ett riktigt trevligt konvent. Inte lika stort som BSK var för femton år sedan, men ett definitivt uppsving mot hur det varit efter det.

Jag arrangerade Eon, men de som anmält sig dök inte upp för spel när det väl var dags. Mystiskt, men sånt händer. Det gjorde å andra sidan att jag fick chansen att prova en hel drös med andra spel och prata med trevligt folk. Rollspelet/världsbyggarspelet Microscope var ett av dem, vilket blev en direkt favorit. Isle of Skye en annan, om ett brädspel med helt anant fokus. Som gammal Carassonne-nörd var det nog ganska gissat att jag skulle gilla det.

Jag fick också speltesta Anno Daemonum tillsammans med spelets skapare Peter Malmberg. Ett riktigt bra spel, rätt upp min allé, som det heter på svengelska. Dessutom ett antal trevliga pratstunder med Peter, vilket alltid är givande.

Dessutom lyckades jag lite oväntat kvala i Ticket to Ride-SM, och kom trea i SM-finalen. Alltid skoj när man lyckas med något oväntat.

Min högst personliga erfarenhet av BSK är att det känns som ett konvent på uppgång. Fler arrangemang, flera nya arrangemang, ett lite mer breddat utbud än förr och en allmänt trevlig känsla. Jag är för. Kom och spela nästa år!

Ulfgeir

Swashbuckler
Håller med om att det inte var i närheten hur stort det har varit. Och det är ett trevligt konvent.

Även jag kvalade till Ticket to Ride, men lyckades inte ta mig till final tyvärr. Men pratade med massa folk jag kände. Nästa år kanske jag arrar något igen. Var ett par år sedan jag gjorde det sist.

APM

Bläckfisk
@Khan det var i sanning kul att träffas, spela och snacka!

Personligen satt jag mest vid mitt bord i kafeterian och snackade med folk. Det är väldigt givande men tyvärr tyckte jag att rollspelarunderlaget var rätt tunt.

Jag speltestade som sagt Anno daemonum med Kristoffer Warnberg och Khan, samt arrade ett 4-timmarspass med två härliga människor där vi spelade en rätt intressant berättelse och dessutom lyckades med några av designmålen. Så det var jäkligt kul!

Vi som arrade rollspel gjorde hur som helst ett väldigt bra jobb, så förhoppningsvis ser vi mer rollspel på BSK framöver!

Det var i stort ett väldigt gemytligt konvent!

Genesis

Ni dés ni maître
Fan, jag glömde ärligt talat helt bort BSK. Jag hade tänkt i alla fall dyka upp och kolla in konventet i år, men så blev det inte. Kul att höra att det verkar vara på uppsving. Nästa år ska jag definitivt se till att dyka upp.