Nekromanti Konventsrapport från Falkon

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag och en kamrat åkte upp på lördagen för att för andra året i rad bevista konventet. Som är väldigt charmigt, men väldigt litet. Tror det nämdes något om 50 deltagare...

Vi började med att ha vissa problem att hitta rätt skola då de inte var på samma skola som förra året, men den låg typ bara på andra sidan en väg.

Väl där så tog vi och checkade in och stack sedan iväg och käkade god mat. När vi kom tillbaks så körde de teatersport ute på gräsmattan. Jag tittade på och min kompis deltog. De fick börja med att dela upp sig i par och där skulle en person vara en blond bimbo och en annan person vara en slemmig gubbe som jagade bimbon. Bimbon kunde dock freda sig genom att haka på ett av paren och fick då en i paret att bli den nye slemmige gubben som jagade den gamle som nu hade blivit bimbon.... Därefter var det triangeldrama mellan hipphopare i knytby (och en person skulle stå hela tiden, en sitta och en ligga). Detta följdes av att de skulle agera smittsamma känslor (enorm jätteglädje, deppighet och panikkåthet). Detta följdes av att två personer skulle först vara medlemmar som kunde bli uttagna till landslaget i judo (ändrades senare till golf). Fanns dock bara en plats och förloraren skulle få en tröstresa till Bahamas, så det gällde att visa sig så usel som möjligt för att INTE bli uttagen.

Nåväl efter detta, så spelades lite Strange Synergies (inget bra på två personer utan man bör vara fyra).

Lyckades ragga upp lite folk och spelade Fluxx, Carcassone med brickorna från de flesta expansioner men ej reglerna, lite Love soap (blir klart roligare om man rollspelar grejerna). P love soap så hade vi turen att vara 3 killar och tjejer.

Spelade lite datorspel. Något skumt spel där en kamera var involverad och man skulle spöa upp ninjas.

Vad hände mer, jo kakelgolvet i matsalen fick spatt och en stor bubbla uppstod pga värmen eller något. Fanns inga affärer, men en av SJGames demomonkeys kom förbi och han hade med sig Pirates of the Spanish main till försäljning så det blev två boostrar till inköpta.

/Ulfgeir