Nekromanti Konventsrapport : Knytkonvent med NordNordOst

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det femte knytkonventet är i full gång, eller i alla fall i gång. Sommaren har minskat deltagandet drastiskt, men vi har fått ihop till fyra spelpass i alla fall.

Nu på kvällen spelade vi ett friformigt äventyr arrangerat av w176, i en värld där D&D-aktiga grottröjare är idoler.

Jag spelade barden som blev ninja efter en tid, och vi bankade monster, umgicks med groupies och trashade värdshus.

Äventyret följdes av flera timmar av metasnack, det var awesome.

GnomviD

Heresiark
Generation Jihad

Vi spelade Den yttersta domen tidigare ikväll. Det blev okej; inte dåligt och inte awesome. Vi lyckades aldrig enas kring vart berättelsen skulle och därför gled det mest på i maklig takt. Problemet låg nog mycket i att situationen var alltför löst beskriven och det inte fanns nog tajta ramar för att få spelarna att tänka likadant. Jag fick med mig rätt mycket tankar kring hur man skriver öppna scenarion och spelledarens roll i såna.

Dessutom speltestades Relations-reglerna för första gången. De funkade inte bra i sin nuvarande form - som vi misstänkt - men jag fick med mig en massa tips på hur de kan bli bättre.