Nekromanti Konventsrapport : SävCon X

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jepp, jag har tjatat som besatt om SävCon i Vrållådan den senaste tiden. Och så här i efterhand levde konventet verkligen upp till förväntningarna.

Maten var bättre än jag sett på tidigare konvent av samma storlek, köttfärssåsen på torsdagen var alldeles, alldeles underbar.

Sovsalarna var så många att man inte behövde trängas, och även om vi hade några snarkare i vår var det inte värre än att det gick utmärkt att sova ändå. (Extra plus till dig, vem du nu var, som snarkade som en blåvals sång, det var en awesome upplevelse.)

Jag spelade inget annat än våra egna spel, och stack knappt näsan utanför Indierummet om det inte var för att äta eller sova. Spelmenyn

Mina personliga höjdpunkter på spelfronten var Montsegur 1244 (JÄVLAR VAD HEMSKT DET SPELET ÄR!) och Medan världen går under. DeBracy skrev minikrönika över Montsegur på StoryGames. Mina bästa pass omnämns här på StoryGames.

Tack till alla som gjorde SävCon till vad det var, och extra tack till Korpa och Risto som hjälpte till i Indierummet.

Korpa

Umenörd
Jag är glad att jag fick hjälpa till och det var synd att jag var sjuk så jag missade halva konventet.

Mina höjdpunkter var de två passen med Zombie Cinema.

Första filmen: Undead Revolution - Franska revolutionen goes zombie. Franska revolutionen har nog aldrig varit så bra! Bastiljen underminerades inifrån då zombies fanns i fängelsehålorna och då var det inte svårt för revolutionärerna att inta den, den franska kungen var nog också zombie då slotten i Versailles visade sig vara översprunget av zombies. Och om det låter otroligt att zombies fanns under den tiden så kan ni fundera på varför man använde giljotinen. :gremwink:

Andra filmen: Gangstrar i Chicago under förbudstiden, typ 30-tal. Den fick tyvärr ingen filmtitel, men det var roligt ändå. Filmen hade allt från en shadow doc med drömmar om att någon dag kunna lura döden till en galen brud till tommy guns!

Jag hann tyvärr bara med totalt tre pass och det tredje jag gjorde var att lära ut Polaris till en grupp bestående av fyra spelare. Det innebar att jag inte fick möjlighet att vara med och spela själv, men jag fick sitta med och komma med bra förslag och svara på regelfrågor under spelets gång.

Det finns en risk att jag återkommer som spelledare i Indierummet till nästa konvent, jag hade trots allt väldigt roligt, men då vill jag kunna stoltsera med en t-shirt och visa att jag också tillhör Indierummet. :gremwink: