Nekromanti Konventsrapport SävCon XI

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag hälsade på alla forumiter som var på SävCon XI, tror jag. Finns någon där ute som var på konventet men jag inte känner, tjoa till!

Berätta om ditt SävCon, vad var bäst?

Min top tre fyra från konventet var:

* Indierummet. Trevligt folk, bra spel och god korv stroganoff. Som vanligt.
* Zombie Cinema i Harry Potter-ripoff setting, det var jävelcoolt. Om jag får The Academy hälften så bra kommer alla att bli nöjda.
* The Daughters of Verona, på engelska, med bland annt en snubbe som studerade teater och två SCA-tjejer vid bordet. Den omgången rockade.
* Witch Quest, snälla äventyr som slutar lyckligt. Fast tvillingkatterna Stim och Stojs kattråd där de röstade genom att Electra skulle heta Dammtuss istället var inte speciellt snällt. (Men det var väldigt roligt att se.)

VildKatt

Warrior
Åh vad svårt! Jag känner mig fortfarande dimmig och lite yr, men here goes! (Lika bra att fixa medan det är färskt i minne!)

* Rent spontant dyker det känslosamma (?) scenariot upp där en Blood Angel, med all tydlighet visade, att ära och sann godhet fortfarande finns att finna hos enorma space marines. Det utan att man tullar för mycket på förlåtelse inför Xenos. Detta genom att släppa min stackars enbente Harlequin efter att hon, helt klart, assisterat dem med att finna den "egentliga" fienden på platsen.

* Chocken när man återkommer till indierummet klockan tolv på natten och får höra av Henrik att han haft ett spelpass där space marines dansade interpretativ dans för att kunna samarbeta med eldar. Sedan lockades kejsaren till att lämna Terra och han dör i en episk rymdstrid.

* Mina duktiga och hjälpsamma spelledare som inte bara ställde upp, utan där vissa också reste ner till Sävcon enkom för att hjälpa mig klara av den storm av spellag som så gärna ville spela 40k-rollspel. Det är så fruktansvärt tacksamt att ha så pass välvilliga kamrater som ställer upp när man är korkad nog att välja en sådan populär genre!

I övrigt är jag trött, glad, matt och chockad. Tänka sig att mitt förste egna arrangemang skulle locka så mycket folk, utan att det verkar ha skrämt iväg någon ens efteråt.

Och ja, jag hade det sjukt trevligt, även utanför mitt arrangerande. Indierummet är alltid en hit!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
  • Två trevliga omgångar av A Taste for Murder, en på svenska, en på engelska.
  • En omgång Panty Explosion Perfect. Mycket skönt att veta att det fortfarande kanske är världens bästa spel!
  • Två omgångar Zombie Cinema. Den ena var utan zombies och en av de bästa omgångar jag spelat (Harry Potter-grejen som wilper nämner, spelad på engelska med Night Ghouls istället för zomibes), medan den andra var en av de bästa vanliga omgångar jag spelat (high school-zombiefilm, alla dog!).
  • En omgång Fiasco. Andra gången jag spelade med playsetet Regina’s Wedding. Första gången var på senaste GothCon och det var helt bisarrt roligt då. Nu var det inte lika roligt, men klart tajtare med en sjuuukt snygg twist på slutet. En av de bästa tre omgångarna av Fiasco jag spelat.
  • Snakes On A Plane RPG. Sent på lördag, skrik, godisnappar, och muthafrakkin' ormar på ett flygplan. Behöver jag säga mer? För övrigt tycker jag GnomviD ska spela in en cover på Cobra Starship-låten för jag saknade hårdrocksfalsetten när jag väl lyssnade på låten (som man bör avsluta varje spelomgång av Snakes On A Plane med enligt de som vet).

GnomviD

Heresiark
  • Att få åka till ett hem hemifrån. Det är jättekul att åka på ordentliga konvent, så det är jättehärligt att SävCon finns så att vi har iaf ett här i yttersta Thule. Att det är såpass stort och välorganiserat är jättehärligt och att man får hänga med indiekatterna är dubbelplusbra. Jag hade så trevligt att jag inte på rikt kände av att jag kört sju pass förns på söndag kväll.
  • Jag fick äntligen prova

GnomviD

Heresiark
  • Snakes On A Plane RPG. Sent på lördag, skrik, godisnappar, och muthafrakkin' ormar på ett flygplan. Behöver jag säga mer? För övrigt tycker jag GnomviD ska spela in en cover på Cobra Starship-låten för jag saknade hårdrocksfalsetten när jag väl lyssnade på låten (som man bör avsluta varje spelomgång av Snakes On A Plane med enligt de som vet).