Jag trillade in en skvätt sent på konventet i år och tycke hela helgen gick enormt fort, bara svischade förbi liksom. Det var dock trevligt som vanligt, och jag är glad och tacksam över att det fanns riktig lagad mat att få!
Jag hann leda en omgång var av Bläck, Evolutionens Barn, Wicked Archipelago, och G×B, och spelade Kagematsu och Dungeons & Dragons (rollpersonsgenerering och två encounters från fjärde utgåvans Starter Set). Spelade jag något mer också? Minnet sviker.
Spridda reflektioner över spelpassen:
• Wicked Archipelago levererar, och jag är så jävla kär i mina egna orakel.
• Kagematsu alltså. Riktigt riktigt schysst! Tror jag måste köpa ett exemplar och pracka på någon som bor lite närmare än Korpa så jag kan öka mina chanser att få spela igen.
• D&D 4E är nog roligare om alla är vakna och hunnit läsa på lite, men det var charmigt att spela något direkt ur låda också. Och jag fick glögg!
• Bästa passet G×B någonsin! Takemichi, spelad av E som aldrig hade spelat rollspel förut, vann Momokos hjärta. E var dock tvungen att springa iväg innan vi var alldeles klara, så Momoko fick göra sin kärleksbekännelse per SMS. Sååå sött. *^___^*
• Det bästa med Bläck-omgången var att en av de jag spelade sedan kom och bad om formulär så han kunde spela det med några andra. Tydligen blev det en totalt galen omgång som inte hade något som helst att göra med sword & sorcery, men vad gör det?
I övrigt var det gött att basta, fint att få träffa folk man träffar för sällan och sno kramar av dem, eller bara spela och hänga lite. Sov ovanligt bra även om det blev lite kort som vanligt (givetvis självförvållat).
Årets inköp: ett nytryck av
Weapon & Castles (ursprungligen utgiven i början av 80-talet).