wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Wilhelm and the Kaisers åkte på SnöKon i år också.
Följande Kaisers var med: Archin, Dnalor och den nyligen krönte umebon christoffer. som vi fått kontakt med genom vrållådan.
Då jag är en besvärlig typ som både vill spela och spelleda på konvent så hade vi ett hoplappat schema där vi spelade fredag lunch, lördag morgon och söndag morgon. Fredag kväll och lördag kväll spelledde jag och de andra hade fripass.
Pass 1. Spela Itras by. Vi spelade det norska Itras by, helt lysande spel och en bra spelledare. Första spelmötet med christoffer. men det visade att vi hittat rätt person, han passade bra in i personkemin vid bordet. Jag skall inte gå in på detaljerna om händelserna under äventyret för jag tänker leda det för övriga Kaisers när vi återsamlas efter juluppehållet. Bra var det i alla fall.
Vi blev klara före utsatt tid och körde en omgång Zombie Cinema också, en zombieinvasion av Oxford under 1920-talet. Trevligt även det, spelledaren från Itras by hakade på så vi var fem spelare.
Jag micrade lite mat och läste sedan in äventyret till Itras by, för det skulle jag spelleda på kvällen.
Pass 2. Spelleda Itras by. Jag hade fått kort och äventyr, så det var bara att köra på för allt vad tygen höll. Laget hette Fem Fatales, och hade en inhoppare då de var en kvinna kort. Alla var bekanta till utseendet även om jag inte kunde namnet på mer än en. Bra blev det i alla fall.
Slutade i god tid och vi drog oss tillbaka till sovsalen, då vi var stort sett först snekade vi till oss tjockmattor. Själv sov jag stort sett ingenting första natten, min förkylning höll mig vaken och berget med snytpapper hade växt sig högt när gryningen kom.
Pass 3, Spela I dödens rike. Spelledaren var trött och körde en TPK efter en timme. Antiklimax.
Besvikelsen var stor och folk spreds för vinden, när jag hittade igen mina Kaisers så hade Lloyd dykt upp och de höll på att sätta upp för en omgång Arkham Horror. Jag bjöd in mig själv och med gemensamma krafter lyckades vi stänga alla portaler innan monstret ens uppenbarade sig, själv bidrog jag dock föga. Min undersökare fastnade i en loop och kastades gång på gång in i portaler som hon inte hade ledtrådsmarker nog för att försegla. Trevligt var det i alla fall.
Pass 4, spelleda Itras by. Min förkylning visade mig nåd och jag behövde inte snyta mig mer än femton-tjugo gånger då jag spelledde det utspökade laget Honor and Glory, förstärkt med arrangörerna från Fear and Loathing. FaL-killarna var rutinerade grottröjare och fick se ett nytt sätt att spela rollspel i det friformiga Itras by, men alla hade skoj, och slutet blev gott.
Även det passet slutade något i förtid, mot sovsalen! Min förkylning gjorde ett nattligt uppehåll så jag var rejält utvilad när jag vaknade och efter en dusch så var jag som en ny människa.
Pass 5, spela De Grå. Jag hade missförstått något och gått runt och sagt till alla att vi skulle spela Zhoria, så var det dock inte. Författaren NiZZe hade hittat på eget spelsystem och värld för sin ordinarie grupps kampanj. Ur den hade han brutit ut ett händelseförlopp och gjort ett konventsäventyr. Varningsklockor ringde och vi fruktade att Captain NPC skulle ta över och att spelet skulle bli i de ordinarie rollpersonernas skugga. Så blev det dock inte. Vi var verkligen äventyrets hjältar där vi smög runt i staden och försökte lösa mysteriet. Världen var klassisk fantasy, och regelsystemet var ett skönt retro-dito. En personlig favorit var att spelskaparen löst problemet med inflation i spelgruppen som får rollpersonerna att betala för minsta öl med guldmynt för att slippa sudda så mycket med... Att introducera tre nya mynttyper vid förutom de klassiska guld, silver och brons. Ett sexnivåers myntsystem, helt genialt.
När vi räddat världen så bestämde vi oss för att inte stanna på avslutningen utan åka direkt.
Med mig från konventet fick jag:
En konventsmugg, prydligt märkt SnöKon 2007, helt i linje med årets "minsta motstånds"-princip.
Brädspelet Pandemic och kortkondomer till det.
Rollspelen Savage Worlds (explorers edition) och Battletech 2nd Ed.
Några random D&D-tillbehör, till om vi någonsin kommer igång med min planerade retro-kampanj.
Äventyret till Itras by.
Avslutningsvis, ett stort tack till konventsarrangörer, spelledare, medspelare och spelare som gjorde mitt fjärde SnöKon till en lika trevlig upplevelse som de tidigare.
Följande Kaisers var med: Archin, Dnalor och den nyligen krönte umebon christoffer. som vi fått kontakt med genom vrållådan.
Då jag är en besvärlig typ som både vill spela och spelleda på konvent så hade vi ett hoplappat schema där vi spelade fredag lunch, lördag morgon och söndag morgon. Fredag kväll och lördag kväll spelledde jag och de andra hade fripass.
Pass 1. Spela Itras by. Vi spelade det norska Itras by, helt lysande spel och en bra spelledare. Första spelmötet med christoffer. men det visade att vi hittat rätt person, han passade bra in i personkemin vid bordet. Jag skall inte gå in på detaljerna om händelserna under äventyret för jag tänker leda det för övriga Kaisers när vi återsamlas efter juluppehållet. Bra var det i alla fall.
Vi blev klara före utsatt tid och körde en omgång Zombie Cinema också, en zombieinvasion av Oxford under 1920-talet. Trevligt även det, spelledaren från Itras by hakade på så vi var fem spelare.
Jag micrade lite mat och läste sedan in äventyret till Itras by, för det skulle jag spelleda på kvällen.
Pass 2. Spelleda Itras by. Jag hade fått kort och äventyr, så det var bara att köra på för allt vad tygen höll. Laget hette Fem Fatales, och hade en inhoppare då de var en kvinna kort. Alla var bekanta till utseendet även om jag inte kunde namnet på mer än en. Bra blev det i alla fall.
Slutade i god tid och vi drog oss tillbaka till sovsalen, då vi var stort sett först snekade vi till oss tjockmattor. Själv sov jag stort sett ingenting första natten, min förkylning höll mig vaken och berget med snytpapper hade växt sig högt när gryningen kom.
Pass 3, Spela I dödens rike. Spelledaren var trött och körde en TPK efter en timme. Antiklimax.
Besvikelsen var stor och folk spreds för vinden, när jag hittade igen mina Kaisers så hade Lloyd dykt upp och de höll på att sätta upp för en omgång Arkham Horror. Jag bjöd in mig själv och med gemensamma krafter lyckades vi stänga alla portaler innan monstret ens uppenbarade sig, själv bidrog jag dock föga. Min undersökare fastnade i en loop och kastades gång på gång in i portaler som hon inte hade ledtrådsmarker nog för att försegla. Trevligt var det i alla fall.
Pass 4, spelleda Itras by. Min förkylning visade mig nåd och jag behövde inte snyta mig mer än femton-tjugo gånger då jag spelledde det utspökade laget Honor and Glory, förstärkt med arrangörerna från Fear and Loathing. FaL-killarna var rutinerade grottröjare och fick se ett nytt sätt att spela rollspel i det friformiga Itras by, men alla hade skoj, och slutet blev gott.
Även det passet slutade något i förtid, mot sovsalen! Min förkylning gjorde ett nattligt uppehåll så jag var rejält utvilad när jag vaknade och efter en dusch så var jag som en ny människa.
Pass 5, spela De Grå. Jag hade missförstått något och gått runt och sagt till alla att vi skulle spela Zhoria, så var det dock inte. Författaren NiZZe hade hittat på eget spelsystem och värld för sin ordinarie grupps kampanj. Ur den hade han brutit ut ett händelseförlopp och gjort ett konventsäventyr. Varningsklockor ringde och vi fruktade att Captain NPC skulle ta över och att spelet skulle bli i de ordinarie rollpersonernas skugga. Så blev det dock inte. Vi var verkligen äventyrets hjältar där vi smög runt i staden och försökte lösa mysteriet. Världen var klassisk fantasy, och regelsystemet var ett skönt retro-dito. En personlig favorit var att spelskaparen löst problemet med inflation i spelgruppen som får rollpersonerna att betala för minsta öl med guldmynt för att slippa sudda så mycket med... Att introducera tre nya mynttyper vid förutom de klassiska guld, silver och brons. Ett sexnivåers myntsystem, helt genialt.
När vi räddat världen så bestämde vi oss för att inte stanna på avslutningen utan åka direkt.
Med mig från konventet fick jag:
En konventsmugg, prydligt märkt SnöKon 2007, helt i linje med årets "minsta motstånds"-princip.
Brädspelet Pandemic och kortkondomer till det.
Rollspelen Savage Worlds (explorers edition) och Battletech 2nd Ed.
Några random D&D-tillbehör, till om vi någonsin kommer igång med min planerade retro-kampanj.
Äventyret till Itras by.
Avslutningsvis, ett stort tack till konventsarrangörer, spelledare, medspelare och spelare som gjorde mitt fjärde SnöKon till en lika trevlig upplevelse som de tidigare.