Nekromanti Konvertera från gamla Western?

Cymew

Veteran
Hej!

Är det krångligt att konvertera från gamla Western till det nya?
Jag har fått möjlighet att låna lite gamla äventyr och undrade om någon möjligtvis hade gjort något konverterande redan.

/andreas

Foggmock

Myrmidon
Det följer med regler för konvertering i Western Klassiker som du kan beställa på www.rollspel.com, mer än så kan iallafall inte jag hjälpa dig. Däremot har jag hört att det inte är helt krångligt.

Cymew

Veteran
Okej,

Det var ju alltid något. Tyvärr så vet jag inte om jag har lust att betala för de gamla sakerna bara för att få konverteringsinformation, eftersom de saker jag lyckats få fatt på är just de gamla äventyren.

Nåja, om det inte är för krångligt så får jag väl försöka ge mig på det själv. Jag kan ju kasta ur mig lite frågor om gamla Western här och se om någon kan förklara vad jag inte kan av det gamla.

Rosen

Myrmidon
Tyvärr så vet jag inte om jag har lust att betala för de gamla sakerna bara för att få konverteringsinformation, eftersom de saker jag lyckats få fatt på är just de gamla äventyren.

Just konverteringen finns ju också på Rävspels sida, på
http://www.rollspel.com/western/spelet/wkonv.htm
Fast Klassiker-häftet innehåller också ett äventyr som anknyter till ett av scenarierna i 'Dead or Alive', så det är fullt värt att skaffa för det.

Sen finns också ett par gamla icke-modul-äventyr konverterade till nya Western, som kan vara av intresse att jämföra om man har tillgång till de gamla versionerna - 'Lewisons testamente' (från Rubicon #5, finns på rollspel.com) och 'Sutton Creek' (från gamla boxen, finns på Western-cd:n).

--
Åke, som tycker att A&T gärna kunde konvertera och lägga upp 'Santa Marquez Showdown' också.

Cymew

Veteran
Tack Åke!

Så det fanns på websidan i alla fall. Jag tyckte det verkade som en sak som kunde finnas där. Jag letar väl för dåligt.

Det är inte omöjligt att jag köper klassikerna i alla fall, men just nu verkade det som en sak jag gärna väntade med.

Jag har ju inte Arizona ännu, eller skärmen som jag skulle vilja ha...

Rosen

Myrmidon
Så det fanns på websidan i alla fall. Jag tyckte det verkade som en sak som kunde finnas där. Jag letar väl för dåligt.

En del grejor är lite väl gömda, jo. Just den finns längst ner i menyn under 'Presentation/Om spelet'.

--
Åke