Nekromanti kopp vs kanna

Quadrante

Grisbonde
jag tycker att
:kannan: är snyggare än kaffekoppen .. :kaffe:
och skulle gärna byta ut koppen mot kannan.. vad anser andra...

Tekoppen :tekopp: är ju rätt snygg, men inte :kaffe: kaffekoppen ...

!?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej!

Kaffekannan såg rysligt ful ut. Dessutom är det inte en koppa, utan en kanna. Det i sig gillar jag inte. Så nej, ingen bra idé tycker jag.

MrG

Swashbuckler
Svår fråga, tekoppen ska se mer lockande ut än kaffet (som oftare är ett nödvändigt ont än gott). Å andra sidan är ju temuggen ond och fel då den har en tepåse i sig. Sånt undervärdigt tjafs kan man ju inte dricka utan pistolhot...

-Gunnar (skulle heldre ha ett cocktailglas)

Johan K

Gammal & dryg
Jag för min del då tyckte att denna kaffekanna var skitcool !
Så för min del så får man mer än gjräna lägga till den till resterande graemlings.

/ Johan K, som för övrigt paserat gränsen till gubbe i midsommar.

Organ

Out of time, out of mind
Svår fråga, tekoppen ska se mer lockande ut än kaffet (som oftare är ett nödvändigt ont än gott). Å andra sidan är ju temuggen ond och fel då den har en tepåse i sig.
Äh, kom igen! Alla vet ju att tebälgare är opålitliga individer som inte bara inte går att lita på, utan som även luktar ovädrade sängkläder och har för tätt mellan ögonen.

Kaffe är både nödvändigt och gott medans te, oavsätt påshalten, bara är ont.

Håller dock med om cocktailglaset.

/Anders (tells it like it is!)

Bunny

Crazy like a fool
Kaffekoppen är hur ful som helst - det har du helt rätt i - och din kaffekanna är snygg. Men...

... en kanna är inte en kopp, så din kanna saknar alla de fantastiska användingsområden som koppen har. Det blir inte något fullgott substitut, för när man vill kommunicera att "nu tar jag mig faktiskt en kopp kaffe ->:kaffe:<-" blir det lite överkurs att drämma till med en hel kanna
. Ryktet säger att det bara finns en forumit som dricker kaffe i rikliga mängder. Jag nämner inga namn, men du vet vem du är (det är walium jag pratar om).

Jag föreslår att du återkommer med en redig och snygg kaffekopp istället.

Pom

Swashbuckler
Kaffekannan är snyggare än kaffekoppen och fyller dessutom ett behov. Det finns redan en koppsymbol. Det saknas däremot en symbol för en hel kanna.

Vad det är tänkt att vara i koppen respektive kannan bryr jag mig mindre om, eftersom det ändå blir ohanterligt med en kopp och en kanna för varje tänkbar dryck.

Så jag står bakom ditt initiativ och dricker min choklad i godan ro.

Quadrante

Grisbonde
Kaffekanna --tekopp

hmn...

dricker man kaffe (mig vetligt) dricker man en kanna kaffe och de som dricker te dricker en kopp te... de som inte dricker en kanna dricker te ...

!!!

:gremtongue: :gremcool: