hakanlo
Hero
Stämmer, det kanske inte skulle gifta sig så bra med Gard/Hälsa. Men i HT får man, som redan påpekats ovan, som människa gärna 25 gard och 25 hälsa från början, ska man slå ut någon hela vägen är det faktiskt ganska många poäng att mala ner med ett vapen som ger 5t6 i skada, om målet har låt säga 2t6 rustning. Och default är allt att man behöver mala ner hela summan. Nu har jag en mycket stark personlig preferens för korta strider (3-4 rundor, sedan tycker jag det blir för långt), men strid i HT är inte alltid megablixsnabbt.Måns;n320035 said:Nej, det är inget vi eftersträvar. Personligen tycker att Gard utgör en slags traumatröskel. Går den ner på 0 så ligger du illa till och bör då veta om det är värt att fortsätta striden eller försöka fly. Du är då utmattad, utmanövrerad och sannolikt i underläge. Om inte är det strid på kniven och du chansar, fullt medveten om att det kan bli det sista du gör.
Men om man vill kan man använde reglerna för dussinmotståndare och låta exceptionella slag slå ut motståndaren. Men jag har en känsla av att spelarna inte är så sugna på det