Nekromanti korkade spelare.

Syeth-hd

Warrior
när jag spelade för några dagar sen så var jag och en annan spelledare (snabbare så). våra spelare var fångade på ett piratskepp. Dom lyckades ta sig ut och sprang mot en hytt för att hämta sina grejor. när piraterna sprang efter så stängde en av dom dörren och "höll vakt". en pirat störtade in när alla andra var en våning ner och hade glömmt allt annat.
"vakten" fick en artär blödning och blödde ihjäl efter striden.
då en läkare fumlade ett läkedoms slag. eftersom det var i början av äventyret så tummade jag lite med reglerna för att få en levande rp. om prn hade hållit för dörren så hade den inte fått en skråma. :gremgrin:

en annan spelare har/är med i en drakar och demoner grupp.
dom spelar tyvärr inte seriöst och spränger luft städer osv.
detta går ut över spelarens spelstil som försökte döda en piratjägarkapten som just räddat allas liv.x_X vi räddade situationen med en pil från ingenstans som fick rp att svimma.

Madon

Warrior
Tyvärr är det inte alltid så.. Jag bor i ett rätt så litet sammhälle, så jag tager vad jag haver. Några är riktigt bra medans några är... mindre bra

Gastono

Hero
Detta kan vara ett svårt probem men kommunikation löser det mesta.
PRATA med gänget, de kommer förstå, eller nåt.

Eleas

Hero
Nja, snarare låter det som att spelarna har en slentrianmässig inställning till handlingen. Antingen det, eller så är de inte intresserad av subtiliteter i den mån du är. Det är också egentligen möjligt att de inte noterar de valmöjligheter som du faktiskt erbjuder.

Jag hade en gång en spelledare som knappt alls erbjöd några detaljer att vare sig rollspela eller interagera med. Man var nödtvungen att slita fram varenda beskrivning ur honom medelst tång, och det var til syvende och sidst helt enkelt alldeles för mycket besvär. Så i slutändan lät man honom helt enkelt hållas med sina femordsbeskrivningar. På så sätt fortgick det. Alla rum fick bli helt tomma, med ett minimalt antal öppningar och i enstaka fall befolkade av antagonister utan särdrag.

I ett sådant scenario var det inte så konstigt att jag kände mig fullständigt oinspirerad till alla former av handling; det enda som syntes var den snitslade vägen SL erbjöd. Om det bara erbjuds en enda väg att följa, eller om det finns en metod man förväntas följa över alla andra (såsom det ofta blir i rälsade äventyr då äventyrarna inte känner något egentligt personligt engagemang i plotten), är det lätt att spelarna beter sig slentrianmässigt. För om de ändå bara kan lalla fram längs den utstakade vägen, slipper de ju ödsla någon större mängd tankekraft eller för den delen intresse.

--Björn, griper ur luften

Marukusu

Hero
Re: korkade spelare. [ANT]

"Tyvärr är det inte alltid så.. Jag bor i ett rätt så litet sammhälle, så jag tager vad jag haver. Några är riktigt bra medans några är... mindre bra"

Words of truth, comrade. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

- Danne, vill ha nytt blod men får bara koagulerat...