Nekromanti Korrektur!

Zäta

Veteran
Är det bara jag som tycker att korrekturen i neoGames för övrigt utmärkta böcker är lite dålig?

Låt mig som exempel ta den tragikomiska blandningen av "Jag hör så illa", och "Jag hörde inte vad du sa" på sidan 295 i Eon II.

"Jag hörde så illa." (Sic!)

/Zäta

Riddaren

Swashbuckler
Det där har varit uppe förr...

"Låt mig som exempel ta den tragikomiska blandningen av "Jag hör så illa", och "Jag hörde inte vad du sa" på sidan 295 i Eon II.

"Jag hörde så illa." (Sic!)"

Det exemplet, även om det nu var från deras senaste produkt, så är det av ringa betydelse om man jämför med andra fel...

Nu är jag inte hemma så jag kan ge ett exempel.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Emil

Hero
Nja, eftersom det är ett citat och därmed innehåller talspråk, så är det inget som jag anser är särskilt fel.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att jag någon gång skulle kunna säga "Jag hörde så illa", även om det inte är riktigt språkligt rätt, i en liknande situation som riddaren i texten hamnat i.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Wille

Veteran
Hmmm 320 sidor spel med lite stav- och grammatiska fel? Konstigt??? Jag blir dizzy i skallen av att korrläsa en sida på jobbet.. Alla gör fel och sedan rättas det till i nästa upplaga.. Inte mycket att haka upp sig på tycker jag..
Testa korrläsa. Det är verkligen en erfarenhet. (Jävligt tråkigt är det oxå)

Allt du inte gillar kan du göra om!

Zäta

Veteran
Jo, jag inser ju att det är lätt för mig att sitta här och gnälla.
Men jämför med en skönlitterär bok; inte ofta man hittar stavfel, dålig meningsuppbyggnad (osv) där, eller hur?

/Zäta