<I>Antingen borde en kompetent person, som tydligen du är, korrekturläsa eller så borde författarna gå en kurs i det svenska språket. Men det kan ju vara så att datorprogram spökar också... men stavfel och upprepningar brukar de ändå klara.[/i]
Jag kan bara påminna mig om att jag sett ett stavfel i Eonprodukter. Däremot är det fullt av sådana fel som automatiskt kommer till när man sitter och redigerar texter mycket. Man ändrar från att skriva på ett sätt till ett annat och då råkar "gamla" ändelser hänga med.
Jag försvarar det inte som sådant, men säger att det tyvärr lätt blir fel. Det är inte så att Neogames är dåliga på svenska, jag tror de alldeles förträffliga på det svenska språket, men arbetar man under tidspress så hinner man helt enkelt inte med att hitta alla fel.
Inte för att jag är någon jätteerfaren korrare, men vad jag upptäckt är att det finns en osynlig linje man måste över när man går igenom en text. Annars missar man mycket. Läser man bara igenom det hela så maler huvudet ofta på och man missar de mindre uppenbara felen. Går man däremot igenom texterna ord för ord, då blir det inga fel - men å andra sidan är det både vansinnigt tråkigt och tidskrävande.
/Emil