OSR Korrhjälp med ett enkelt scenario?

Badmojo

Old’s cool
Jag har skrivit ett OSR-igt scenario(!). Det är relativt kortfattat och rälsat, ca 6 sidor i Word. Egentligen inget nyskapande alls; klassisk gravplundring i en dunga med fällor, skatter, gammal ondska som vaknar och något läskigt monster. Dock inte så weird/gonzo, men med åtminstone någon twist... :)

Nu behöver jag lite hjälp, helst av någon forumit med erfarenhet av OSR-spelande/spelledande eller allra helst eget skrivande av sådant. Jag har själv bara spelat något enstaka sådant scenario, och är egentligen inte alls intresserad av den typen av spel/moduler... Det betyder att jag bara har översiktlig insyn i genren, men nu fick jag både feeling & flow och omvandlade en gammal idé jag haft och så blev det något kreativt att pyssla med när jag ändå hade covid.

Nog med disclaimers.

Det jag behöver hjälp med är en snabb grundkorr - det är skrivet på engelska - men texten är nog hyfsat genomgnuggad rent språkligt, så jag tror inte fokus ligger där, utan mer för att se om det finns några oklarheter att förbättra, logiska luckor och/eller missade möjligheter. Det finns stats från ett spelsystem med, men tanken är att det skall vara systemagnostiskt. Jag har inte speltestat det med någon grupp än heller, men det skall ske senare.

När och om det blir publicerat (ett spelförlag har nappat utifrån utkastet och sagt att de vill ge ut (som pdf) men de har en del annat i pipen också), så ges såklart credit where it is due.

Någon hugad? DM:a gärna.

God45

#PrayersForBahakan
Jag kan kolla på det om du vill. Jag är kass på språk men bra på OSR :)