guldfink
Hero
En ensam vind river upp dammet över de fallna stenblocken. I övrigt ligger ruinstaden öde. Framför det som en gång var stadens portar ligger en gigantisk stenstaty, föreställande en stolt meromannerdvärg med lyft stenhacka, fallen och krossad under skuggan av sin spegelbild. När Kvidershold fortfarande levde, ramade de två statyerna in den breda allén fram till öppningen in i berget, till den rika gruvan. Nu blockeras öppningen av en förseglad, tio meter hög port och de två dvärgastatyernas uttryck för gruvlagens samarbete har bytts ut mot något som liknar en stridsscen mellan två syskon. Kvidershold ligger öde, men så plötsligt bryts tystnaden av ljudet av taktfasta slag mot sten nerifrån ett slukhål bland de fallna byggnaderna. Vad döljer sig i djupet?
Jag tycker om Svärdets sång och har skrivit en äventyrsplats för gruvstaden Kvidershold, baserat på en del krokar som finns i spelets världsbeskrivning. Jag har skrivit långsamt under nästan hela året och satte just punkt för något slags slut. Jag skulle vilja ha färska ögon på texten och kommentarer, både som korr och på innehållet. Därför skapar jag den här tråden. Jag vill ha hjälp.
Det jag ber om är att någon eller några läser igenom dokumentet (28 sidor inklusive allt) och skriver in kommentarer där de tycker att jag ska ändra något. Det är bra, men inte nödvändigt, om personerna i fråga har koll på Svärdets sång, men allmän erfarenhet av att skriva/läsa rollspelsmaterial är minst lika värdefullt.
Anmäl om du vill hjälpa till här nedan, så skickar jag en länk!
Jag tycker om Svärdets sång och har skrivit en äventyrsplats för gruvstaden Kvidershold, baserat på en del krokar som finns i spelets världsbeskrivning. Jag har skrivit långsamt under nästan hela året och satte just punkt för något slags slut. Jag skulle vilja ha färska ögon på texten och kommentarer, både som korr och på innehållet. Därför skapar jag den här tråden. Jag vill ha hjälp.
Det jag ber om är att någon eller några läser igenom dokumentet (28 sidor inklusive allt) och skriver in kommentarer där de tycker att jag ska ändra något. Det är bra, men inte nödvändigt, om personerna i fråga har koll på Svärdets sång, men allmän erfarenhet av att skriva/läsa rollspelsmaterial är minst lika värdefullt.
Anmäl om du vill hjälpa till här nedan, så skickar jag en länk!