Nekromanti Korsordstävlingen

Mukwa

Swashbuckler
Nu när solen äntligen tittar fram kan den som känner för det slappna av, inta valfri dryck och lösa lite korsord. Det gjorde jag ett tag och tänkte att det skulle vara roligare att designa ett eget korsord. Det visade sig vara svårare än jag trodde. Men här kommer mitt bidrag.

Så:
PM:a korsordsskaparen hens korsord ifyllt och vinn ära och berömmelse. Korsordsskaparen skriver förstås med stora coola bokstäver i denna tråd vem som löste det först så att den där äran och berömmelsen inte går upp i rök. Vem vet, kanske kan du t o m använda berömmelsen i din signatur eller nåt!

(jag har ingen aning om hur svårt det här korsordet är, det kanske går att lösa direkt eller så är det näst intill omöjligt. Oavsett vore det kul att se om ni fixar det!)

Attachments

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korsordet klassas nog som överjävligt svårt om man aldrig har rullat en tärning eller på nått vis lodat kring ett bord med andra rollspelare.

Mukwa

Swashbuckler
hakanlo;n109202 said:
Kul! Säg till om du vill ha feedback på själva krysset.
Ja, spoila ingenting i tråden bara, så skicka gärna PM om du vill ge mig tips!

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj;n109205 said:
Korsordet klassas nog som överjävligt svårt om man aldrig har rullat en tärning eller på nått vis lodat kring ett bord med andra rollspelare.
Haha, det är ju ett rollspelskryss :) Fast det var mer eller mindre omöjligt att inte lägga in andra grejer. Det är designat för er hursomhelst:)

Mukwa

Swashbuckler
Och efter sisådär en nanosekund har Hakanlo klarat ut det, och som utlovat:

GRATTIS HAKANLO!!!

Evig berömmelse till dig!

Vimes

Sillkung
Får man lite (typ en vecka istället för i evighet) berömmelse och ära om man kommer in som tvåa, eller blir man bara hånad?

hakanlo

Hero
Jag tror avgörande för snabbheten var hur tidigt man råkade se posten :) Men det var ett kul och bra kryss, tack Mukwa!

Mukwa

Swashbuckler
Vimes;n109288 said:
Får man lite (typ en vecka istället för i evighet) berömmelse och ära om man kommer in som tvåa, eller blir man bara hånad?
Absolut! Det roliga är ju att se folk lösa korsordet! En veckas berömmelse har jag nog råd att dela ut till tvåan.