Nekromanti Kort äventyrsuppslag

solvebring

Superhero
Hejsan!
Jag har nyligen talat med Magnus på Riotminds ifall han skulle vilja ha mig som frilansare. Jag har alltid velat bli skribent eller författare och skriver mest hela tiden - min stora hobby förstår ni. Jag har skickat en längre händelsebeskrivning till honom då han skall se om jag duger eller ej... Väntar fortfarande på svar... :gremooo:

I alla fall, då jag verkligen försöker utveckla mig inom området och håller mina kreativa bollar i luften så skrev jag detta uppslag. Ta en titt och säg precis vad ni tycker. Är jag bra eller dålig, vad är bra och dåligt, duger jag till att syssla med skriverier överhuvudtaget, vilket är min stora dröm?

k7e9

Hero
Det var en intressant historia det där...
Jag är väldigt dålig på att ge kritik till saker jag läser dock, det ska väl sägas... :gremwink:

Men jag gillade det, det var allmänt hållet så det gick att använda i princip vart som hällst. Det var inte allt för stereotypiskt äventyrsuppslag, och det lämnar mycket plats åt spelledare och spelare att komma på och lösa saker själva...

Men som sagt, jag är ingen bra kritiker... :gremwink: Dels är jag ofantligt dålig på att se stavfel och andra språkliga fel...
Dels brukar jag tycka att nästan allt är bra...

Det finns böcker jag läst, som alla klankat ner på i princip... Som jag tyckt vart helt okej... Nu är det kanske de som klagar som skriver mest, jag vet inte...

Men summan är väl att jag gillade det... Kanske slänga in det som slump-händelse i någon obskyr liten by som rollpersonerna knallar igenom (fast då blir det i Mundana, Eon)... Får se om jag kan passa in det eller något liknande... :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har nyligen talat med Magnus på Riotminds ifall han skulle vilja ha mig som frilansare. Jag har alltid velat bli skribent eller författare och skriver mest hela tiden - min stora hobby förstår ni. Jag har skickat en längre händelsebeskrivning till honom då han skall se om jag duger eller ej... Väntar fortfarande på svar...
Bered dig på att vänta länge. Deras svarstakt är typ ett mail i halvåret. :gremsmile:

/Dimfrost

solvebring

Superhero
Men jag gillade det, det var allmänt hållet så det gick att använda i princip vart som hällst. Det var inte allt för stereotypiskt äventyrsuppslag, och det lämnar mycket plats åt spelledare och spelare att komma på och lösa saker själva...
Det var så jag ville ha det - så att alla skall kunna använda det som de vill, vart de än är på stegen av erfarenheten som rollspelare. Och att kunna bruka det i vilken värld som helst är ganska viktigt när man vill lägga upp saker så här "allmänt". Tack så jättemycket. Nu blir man glad.. :gremlaugh:

Zire

Swashbuckler
Jag tyckte texten var välskriven. Det enda jag reagerade på var att stilen möjligtvis inte riktigt passade till Trudvang. Jag tror nog att det är bättre (rent stilmässigt alltså) att inrikta sig mot en specifik version av Drakar och Demoner, och jag misstänker att det ses bättre ur Riotminds synvinkel om du riktar det till deras värld.

Vill du förbättra ditt skrivande så kan jag rekommendera dig att skaffa personliga korrekturläsare. Alltså någon (eller än bättre, några) som kontinuerligt läser igenom dina texter och har en mer öppen dialog om ditt språk och din stil.

Det går ju också att använda sig av riotminds "skaldehus" (en forumavdelning). Det är gjort för att man ska kunna posta sina alster och diskutera dem där.

- Zire

solvebring

Superhero
Jo jag märkte det när jag skickade en förfrågan om samma sak förra året. Men nu, den här gången, har han faktiskt svarat flera gånger då vi diskuterat olika möjligheter.

:gremcrazy:

solvebring

Superhero
Jag tyckte texten var välskriven. Det enda jag reagerade på var att stilen möjligtvis inte riktigt passade till Trudvang. Jag tror nog att det är bättre (rent stilmässigt alltså) att inrikta sig mot en specifik version av Drakar och Demoner, och jag misstänker att det ses bättre ur Riotminds synvinkel om du riktar det till deras värld.
Ja, du har så rätt. Men den här prylen var inte skriven för ändamålet att försöka få in en fot hos Riotminds, då skulle jag gjort som du säger. Så du har så rätt - inte riktigt så Trudvang faktiskt. :gremsmile:

Jag tackar så hjärtligt för tipsen, tackar! :gremgrin: