"Det är det inte alls. Om man har utspel (finns med i drill med kortsvärd) så är det lätt att vinna tillbaka initiativet."
Å andra sidan, i Riddarträning ingår tekniken Krigslist, vilket gör att insiktschansen räknas som dubbelt så hög, vilket i sin tur gör det tämligen sannolikt att tekniken Utspel negeras.
Om man nu skall hålla på och regelböga (och jag håller nog med krille om att världsbeskrivingen känns viktigare) så är det ju helt ointresant att diskutera SI, skada, krigskonsttekninker osv när man skall utrusta ett kompani. Altt som spelar nån roll är vad respektive vapen ger i OV på slagfältet.
=)
Nu har jag iofs inte KV här, men jag är rätt säker på att OV-stridsvärd > OV-Kortsvärd.
"Nu har jag iofs inte KV här, men jag är rätt säker på att OV-stridsvärd > OV-Kortsvärd."
De har samma OV. Och en bucklare har samma DV som en riddarsköld. Så om man nu vill regelböga och vara snål så blir det ju ganska självklara val.
Tråkigt nog.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.