Nekromanti Kostnad för att hyra en magiker

PalMer

Warrior
Jag undrar vad det kostar att hyra en magiker för att lägga en besvärjelse av magnitud X eller en ritual av magnitud X.

Har letat i mina moduler men hittar bara regler för alkemiska processer i M&M.

Finns det regler i någon modul eller finns det någon som har bra husregler?

MVH
PalMer

Torgulf

Veteran
Vi (jag när jag spelleder, i alla fall) brukar köra på ungefär 200 för de tre första magnituderna och 1000> (per alstrat filament) för allt över det, då detta kräver ett dyrt kongelat per magnitud (vilka också tar tid att framställa eller införskaffa, räkna på två dagar per kongelat). Tjänster och gentjänster fungerar ju också...

Då ritualer tar lång tid att formalisera, och man förmodligen inte har en tillgänglig för just det ändamålet som spelaren vill uppnå, brukar jag totalt utelämna dem ur beräkningen. Oftast gallras de flesta magikunniga ut i det första turslaget på 4-6 tärningar för att hitta en magiker i området som kan göra just det spelaren vill, dock.

Höfta :gremwink: funkar alltid.

Syeth-hd

Warrior
det borde vara ganska dyrt med ritualer iallafall.
annars vore det lätt att bli mäktig. genom
att få effekter på sig hela tiden.

Wictor

Warrior
Har för mig att jag läste att en krigarmagiker tar 20 silver per magnitud. Jag vet dock inte hur det är med "vanliga" magiker, men det finns säkerligen någon här på forumet som har bättre koll än vad jag har.

Torgulf

Veteran
Jo, men då har han en mer eller mindre fast anställning, och som krigarmagiker är man oftast en rätt så usel magiker vilket inte resulterar i några högre magnitudantal. Så om man anlitar någon som har tillgång till magnituder över 2-3 för enskilda besvärjelsevävningar kan jag gott tänka mig att priset skjuter i höjden.

Fast egentligen gissar jag bara vilt :gremlaugh: