Nekromanti Kräver att få göra Kult intervju

Blasphemy

Swashbuckler
Hallå hallå.. Fick just reda på att licensen till Kult har sålts till ett nytt bolag. Och eftersom Kult är ett helt underbart spel (i mina ögon) så skulle jag vilja göra en Intervju med John Bark som är den som leder spelföretaget (Via mail över nätet). Dels för att stilla min egen nyfikenhet.
Intervjun blir inte lång.. max en halvsida eller så (om man nu inte vill fläska på den).

Vad säger du Ola? och ni andra.

Only dead fish float with the stream.

chrull

Stockholm Kartell
Jag säger nej... En intervju över nätet? ... Kan vi inte fläska på lite större än så?

Kult är ju kult.. det här är ju liksom stort.. mycket större än att drakar och demoner kommer ut i ny utgåva..

En ny utgåva av kult skulle väcka debatt..

Enligt mig i alla fall...

Så en nätintervju på en halvsida tycker i alla fall jag låter för litet...

Men det är ju bara jag..

Christian Sahlén

Ola

Swordsman
Jag vill veta mera innan vi börjar skriva. Dels är det så att dataspelsbolaget paradox äger rättighetena till kult och mutant chr. dels har jag inte hört något om det du skriver om. Ge mig webbadress eller nått. Eller ännu hellre namn och telefon (e-post). Är det en fansajt eller företag?

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu

chrull

Stockholm Kartell
Hittat på : http://www.paradoxplaza.com/news_detail.asp?id=81&lngID=1

Kolla det första namnet där nere.. Gulliksson..

Paradox Entertainment signs licensing deal for Kult
2001-01-09 12:44:00

Swedish games developer Paradox Entertainment has signed a licensing agreement with American publisher, Seventh Circle Publishing Co. The agreement gives Seventh Circle Publishing Co. the world rights to publish and create new material to the RPG (Role Playing Game) Kult.

Paradox Entertainment is the holders of a large portfolio of intangible assets and rights. Since the company’s focus lay in producing software for electronic media and Internet, the company has chosen to seek strategic partners that can develop and create new material for the brands in other media.

Kult is a RPG that was created in 1992 and was published in six different languages (Swedish, English, French, Spanish, German and Italian). The RPG has been highly acclaimed by international press.

– We have gotten many queries from international companies who all wanted to publish Kult and we chose Seventh Circle Publishing for their enthusiasm and dedication for the consumers. There is a possibility that we will develop this game in interactive media in the future but we are today focused on finishing our new online game, MC:Warzone Online, says Nils Gulliksson CEO at Paradox Entertainment.

For more information contact:

Nils Gulliksson
CEO, Paradox Entertainment
Tel: +46 8 442 7020,
Mobile: +46 704 44 2732
Email: nils.g@paradoxplaza.com

Website: www.paradoxplaza.com John Berk
CEO, Seventh Circle Publishing Co.
Tel: (717) 227-4813
Email: khemeher@yahoo.com

Blasphemy

Swashbuckler
Debatt om Kult

Jag vet inte om det kommer bli lika stort rabalder denna gång. Inte i Sweden i alla fall när det är ett Amerikanskt bolag som skall släppa spelet.
Men visst personligen så tycker jag att det är större än ny drakar och demoner. Fast det är nog endast ett fåtal av oss som tycker det.
Att ringa USA är dessutom väldigt dyrt men visst så skulle man kunna fläska på intervjun upp till en hel sida. Men med tanke på att de just köpt Licensen så har de kanske inte hunnit med så mycket. Men en kort intervju om hur de tänker förändra spelet och vad de tänker rikta in sig på är alltid intressant. Och när det sedan blir aktuellt att släppa det så får man ju följa upp det hela.. kanske med ett grundligare repotage.

Petter Nallo

Only dead fish float with the stream.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Debatt om Kult

Jag hade inte insett att det var ett amerikanskt bolag som hade köpt det.. trodde det var svenskt (trångsynth som man är... )

så maila kanske är bäst..

chrull