Nekromanti kragg armborstet

Bail

Veteran
som vi alla vet kan tillräkligt starka kragg barabarer spänna ett vanligt tungt armborst utan attb behöva veva upp den ( det tar vanligtvis en runda ).
och det tunga armborstet gör riktigt bra skada på alla avstånd.
tänk då ett armborst som kraggbarbarerna måste veva upp för att kunna sjuta med det ( som då tar 3 runder för kragg barbarer).
styrkekrav:18
avstånd:70m-150m-230m-300m
skada: kort: ob9t6 normalt: ob7t6 långt:ob5t6 mkt långt: ob3t6+3.
fattn: 2h
vikt: 6kg
pris:2900 silver och kan endast köpas av kragg barbarer.

zokie

Veteran
Re: NEJ

kragg använder bara sitt svärd, och vid undantag dolk eller händerna....

de dom inte kan göra med de sakerna, är inte värda att utföras

Mouja

Hero
Avståndsvapen är bara för mesar... och alver

Precis som zokie säger så använder kraggerna endast sitt svärd, till att jaga hjort så väl som att jaga tirak (om de nu skulle få något sådant för sig).
Och varför göra nya bättre vapen? Är inte vapnen som redan finns koboldiga nog*?
Jag tycker det...

*Vissa av dem iaf.

"avstånd:70m-150m-230m-300m"

Hahahahahahahha. Kort avstånd på 70 meter. Så lustigt att detta vapen har 50 meter längre kort än det tunga armborstet. Så han står 60 meter bort? Det gör inget, jag siktar i en runda och får ob1T6 för att träffa. :gremlaugh:

Kanske det mest koboldiga vapnet som föreslagits?

Man Mountainman

Storsvagåret
whatever...

Gadzooka

Det här vapnet uppfanns av några uttråkade vättar. De massproducerar dem nu, men tyvärr får man bara köpa dem om man är en vätte eller har flourescerande hud. En gadzooka är ett långt järnrör med ett handtag i ena änden och en stor rubin i den andra, som tjänar som fookus för gadzookans energistråle. I gadzookan finns ett inbyggt teleskop med stabilisator som gör att alla avstånd räknas som korta.

Avstånd: alla avstånd är korta
Skada: kort: ob85T6

Vättarna arbetar nu på en så kallad "kaboomkastare" med explosionsradie.

Eleas

Hero
Re: kraggarmborstet

"som vi alla vet kan tillräkligt starka kragg barabarer spänna ett vanligt tungt armborst utan attb behöva veva upp den"

[snippeti]

Om du talar om kraggbarbarer så är den här idén rätt passande, av ett enda skäl: kraggbarbarerna var enligt Krille parodier. Det förefaller mig som om ditt vapenförslag ligger helt i linje med det.

Sarkasm åsido, har du verkligen tänkt igenom saker som trovärdighet, kraggkultur, eller fördenskull spännkraft och diverse grundläggande fysikaliska principer? Sannolikt skulle vapnet behöva smidas i stål för att inte knäckas av interna spänningar. Räckvidden tyder dessutom på kikarsikte; finns sådana i Mundana?

Nei, den här tingesten tycks mig enbart skapad för ge spelare möjlighet att skjuta ihjäl vanligt förekommande fiender av typen helmgastar, drakar och kryssningsfartyg.

"Vi väljer inte våra vapen, det är vapnen som väljer oss!!!!!!"

...jag väljer nog bort det här vapnet. Faktiskt.

--Björn, once tasted, never forgotten!

Hartland

Warrior
Använd helre något mindre über som dvärgrarnas mini balista krell-khan-hon-spaz. En släka per runda med skada Ob7T6-Ob6T6-Ob4T6+2-Ob3T6 och en räckvid som ett tungt armborst dvs: 10-50-100-225m. Märk dock att detta armborst väger ca60kg och att det e ett tremans armborst =)

/Hartland - ogillar kragg med armborst...

Xzarjo

Warrior
Kikarsikte.

Räckvidden tyder dessutom på kikarsikte; finns sådana i Mundana?
Jodå dom finns, men det är den gamla tubvarianten dvs den är ej sjusterbar vilket minska användningen som kikarsikte.

Xzarjo

Warrior
Intresant.

Mycket intresant med tanke på att min senaste karaktär är vätte. Skulle du kunna utväckla dina tankar runt själva konstruktionen? Vapnet skulle komma till stor användning, när man bara är 108 cm hög får man inte mycket respekt. Det enda som skulle hindra vättarna från ar erövra hela mundana med detta 85 obT6 vapen skulle vell vara deras brist på intresse. Undra om min SL skulle tillåta detta vapen? Hoppas det.

Mvh Vätten.

PS. Detta inlägg är drabbat av satir-viruset dvs bör ej tas på alvar. DS.

Lord Renisis

Warrior
En bekännelse....

Davals gator var tomma. All var samlade runt det podium som var upställt mitt på gatan. Försäljarna skrek efter köpare men blev bara helt ignorerade.
En man i sidenkläder stod mitt uppe på podiumet med en skriftrulle i handen.
Hans stämma ljöd genom folkmassan.
-"Kejsar Jargus tillkännager härmed att ett nytt vapen att ersätta långbågarna i vår kejsares legioner håller på att utvecklas!"
Ett sus av förvånade röster ven genom folkett.
"Namnett på vapnet är nu "Sniper'us rifle".

"Sniper'us rifle"
Skada: [16]Ob11t6+2
Skälva vapnett är en trästock o ett metallrör.....
Det låter pang när man andvänder det.....

Allvarligt?
Ännu en grej skapad av dig som absolut inte passar.....ta inte ialla upp men så är det....
Kragg är helt enkelt för duma för att skapa ett armborst, de tycker antagligen det är fegt med avståndsvapen också......

Kan du tänka dig att sikta på något som är 300m bort?
Det skulle var en syn att se någon träffa på ett sådant avstånd utan ett kikarskite.

Zug209_ivenhoe

Warrior
Re: En bekännelse....

Borde inte geväret heta "Sniperus Riflus" för att få det att låta lite mer latin.
Ang. Kraggborstet (djup suck) NEJ!

Silvervarg

Warrior
Re: En bekännelse....

Allvarligt? Ännu en grej skapad av dig som absolut inte passar.....ta inte ialla upp men så är det....
Kragg är helt enkelt för duma för att skapa ett armborst, de tycker antagligen det är fegt med avståndsvapen också......

Kragg är inte för dumma för att skapa armborst... de har helt enkelt inte någon möjlighet till det... ett armborst är för modernt för kraggs samhälle....
och så ÄR det fegt med avståndsvapen...
Men en yxa( en normal nu) borde vara ok. För är inte kraggsvärd ett oerhörd satussymbol?? Sen använder inte alla kragg kraggsvärd.... står om det i Vapenmästaren, "berömda vapen".......

Hartland

Warrior
rätt!

Fel av mig. Orkade inte läsa hela texten, så sorry

/Hartland - erkänner att han har fel

Frixeray

Swordsman
Eller så...

Kastar man den texten åt helvete!

Idén om att kragger enbart skulle jaga med kraggsvärd och eyren enbart med eyrenklyvare är lika idiotisk som det med onda fläckar i L&H (Vilka som än har skrivit de båda texterna, ta inte illa upp, men den delen är faktiskt total dynga!).

För det första är det onödigt svårt att jaga med närstridsvapen och för det andra så kan över hälften av kraggerna inte ens svinga ett kraggsvärd! STY 16 förihelvete!

Så, mitt förslag är att vi använder den delen av texten som dasspapper och låter kragg och eyern lalla runt med vilka vapen spelledaren finner realistiska.

Med detta inte sagt att jag hyllar och avgudar de två vapnen Bail presenterat, de verkar aaaniongens boffer...

Re: Eller så...

Jo, här har vi några bra idéer från Fixeray.
Personligen har jag slopat L6H totalt, och ser Kraggerna som jagandes med snaror, kortbågar och kastvapen.
Kraggsvärdet är en oerhörd statussymbol, använd av de starkaste, och då i krig och annat viktigt. Gärna också dueller för hederns skull.
Resten av kraggbarbarerna får nöja sig med lite plockvapen, och sådana "mesiga" saker som storyxor och sådant, som svagisarna klarar av att använda :gremwink:

Hartland

Warrior
Re: Eller så...

kastvapen.
Kan inte båda sidor enas med att Kragg kastar sina kraggsvärd på rådjur? Eller så kan dom väll jaga i grupp som någon föreslog...

/Hartland - känner sig inte C kompatibel just nu