Nekromanti Kragg och Eyren

PalMer

Warrior
Det fanns tidigare ett litet kapitel om Kragg och Eyren på neogames hemsida. Den är borta nu, vet någon varför samt om den finns på någon annan plats?

Kommer det till att komma mer info om dessa barbarer (typ modulen Misslor) eller är de lämnade till spelledaren att göra vad han vill med?

Tacksam för svar från upplysta :gremgrin:
Palmer

Krille

Super Moderator
"Det fanns tidigare ett litet kapitel om Kragg och Eyren på neogames hemsida. Den är borta nu, vet någon varför samt om den finns på någon annan plats?"

Kapitlet försvann, eftersom den information som stod däri om deras religion motsades av Religioner: Gudarnas Kamp. Artikeln finns kvar på Rollspelssmedjans Eon-sidor.

"Kommer det till att komma mer info om dessa barbarer (typ modulen Misslor) eller är de lämnade till spelledaren att göra vad han vill med?"

Det har tisslats om en bok kallad "Barbarer och människofolk", där sådan information skulle hamna. Däremot kommer det hamna ytterst lite kragg-info i "Misslor". "Misslor" handlar nämligen om misslor, inte om kragg. Eftersom de misslor som lever i närheten av kragg och eyren är en mycket liten andel än de som inte lever i närheten så kommer det tas upp som en kuriosapryl, men inte mer.

Helmgast
Kraggkapitel!

Jag har redan korrläst ett Kraggkapitel till Barbarer & Människofolk (dåligt namn då barbarerna (förutom eventuellt Frakk o Learam (vilka inte ska vara med))) är just människofolk (lika dåligt som Compact Disc-Skiva).

Så, det kommer sex sidor Kragg (troligtvis i år).

Dessutom finns det sex sidor rauner (den har jag också korrat) i ett hyfsat nytt nummer av Codex. Där står det lite om relation en kragg/raun. Observera att allt som jag fick om rauner (sex sidor) inte kom med i Codex, men dock det mesta.

Och, nej, jag kommer INTE lägga ut kapitlena för nedladdning på forumet (förutsatt att ni inte betalar så mycket att jag kan köpa upp neoGames...)

Belgarth

Swordsman
Re: Kraggkapitel!

dåligt namn då barbarerna (förutom eventuellt Frakk o Learam (vilka inte ska vara med))
sen när är Learam barbarer?
vet att dom är lite ohyffsade (gå ifrån Sanari och allt) men barbarer är väl att ta i?

Hungmanmoojoo

Veteran
Re: Tokon

hmm.. känns lite som du kallar skottar barbarer... dom kanske tycktes vara barbarer av engelsmännen men dom tyckte nog inte att dom själva var barbarer. Jag skulle nog inte heller kalla skottar barbarer...
och tokoner känns skottiska.. (hehe)

nåja.. mina 2 cent...

Helmgast
Re: Tokon

Har för mig att det brukar stå tokonbarbarer om folket norr om Consaber. Men jag är inte riktigt säker.