Nekromanti Kragg och karaktärsdrag

han göte

Warrior
hej. jag kan inte hitta karaktärsdrag i kapitlet om kraggbarbarer i B/M. är det jag som är blind eller finns det inga? om det inte finns kan någon vara vänlig att skriva ut en kragg respektive eryens karaktärsdrag.

DeathJester

Veteran
Det mesta framgår väl av texten:

Hög Lojalitet (klanen)
Hög Heder
Hög Amor (ev medel, religionsrelaterat)
Medel/Hög Aggression (stolta, heder)
Medel/Hög Tro (Siron alt. Raunatroende)
Medel Generositet

Något åt det hållet.

Wilmer

Hero
(Jag har aldrig läst modulen Barbarer&Människofolk men försöker svara ändå)

Karaktärsdragen, personligheten, finns det väl inga raspecifika modifikationer på? Om jag skrev om ett folkslag skulle jag undvika det för att undvika stereotyper. Alla kraggbarbarer delar väl inte personlighet? (även om klimatet påverkar livssynen)

han göte

Warrior
visste du inte de....har du inte läst alver, dvärgar eller tiraker heller? står i de också står även i modulerna fär de olika ländera som t.ex. consaber

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag skulle vilja göra ett par ändringar här. Så som jag ser kraggbarbarer i alla fall. Tänkte bara så att det finns fler förslag att tillgå som fortfarande är innom gränserna. Mundana ser ju trots allt olika ut i alla spelgrupper.

Hög Lojalitet (Klanen)
Hög Heder
Låg Amor (De "parar" sig 4 gånger per år. Så då måste se vara jävlar på att hålla igen)
Medel Aggression (Alla är inte våldsamma men de är inte mjukisar)
Hög Tro(Siron alt. Raunatro)
Medel Generositet

Jaggernaut

Hero
Ett tillägg [ANT]

Låg Amor (De "parar" sig 4 gånger per år. Så då måste se vara jävlar på att hålla igen)

Medel Amor (Hos de raunatroende som kan älska sig när de vill).

Honken

Hero
Karaktärsdragen, personligheten, finns det väl inga raspecifika modifikationer på? Om jag skrev om ett folkslag skulle jag undvika det för att undvika stereotyper. Alla kraggbarbarer delar väl inte personlighet? (även om klimatet påverkar livssynen)

Kanske inte rasspecifika, utan kalla det hellre kulturspecifika. Vad gäller stereotyper så använder vi nog det mer än vi egentligen tänker på't. Hur som helst så behöver de ju inte bli helt enformiga, det finns ju en slumpdel i det hela.

/Honken

Attila

Veteran
Jag skulle säga att de är ena jävla kåtgrisar.

De parar sig fyra gånger per år med eyrentigrinnor.

Annars så tar de varandra. De dricker annan mans säd för att få dennes styrka. Efter en avsugning. ursäkta språket.

haltageten

Dum inuti huvudet
Okey... Detta var jag tvungen att titta efter om det verkligen stämde. Tyvärr så missade mina ögon troligtvis det stället där det stod. Var står det. Skulle vara en rätt så ball krydda i rollspelandet. Det gör så att Kraggfolket skiljer sig en del från den övriga världen.

Händer det att två kragg "är tillsammans" som i ett förhållande. Eller räknas även det som en svaghet, precis som att de inte får ha ett förhållande med Eyrentigrinnor???

- Jocke, fashinerad över ny kunnskap.

Jaggernaut

Hero
Tyvärr så missade mina ögon troligtvis det stället där det stod. Var står det.

Om att tar varandra står på sidan 56 under 'Sirontron' i slutet av tredje stycket.

Om att dricka säd står på sidan 53 under 'Allmänna synsätt', sista stycket på sidan.

Sedan på sidan 50 under 'Björnens folk' står det även att deras vanariska slavar fungerar som sängvärmare.

Händer det att två kragg "är tillsammans" som i ett förhållande.

Det beror väl lite på vad som menas med ett förhållande. Det står "bisexuella förhållanden" och sedan får man tolka det som man vill. Det är allmänt accepterat men inget man pratar om. Detta står på sidan 56 det också.