Nekromanti KraggBarbar och KraggSvärd

Solidin

Veteran
Asså tycker ni det är okej att låta en av mina (mina och mina vet jag inte men) spelare, en KraggBarbar, börja med ett KraggSvärd? Dom är ju skit bra... /images/icons/clever.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Utan tvekan! Alla kraggbarbarer har kraggsvärd!

"Tag svärdet med dig på din resa", som ett kraggiskt ordspråk heter.

Låt honom däremot inte börja med en rustning som är tyngre än härdat läder...!

Solidin

Veteran
Men en annan spelare, en alv, försöker då tvinga mig att gå med på att han ska få ett LyfaliSvärd och en SerianiBåge de är lite mycke tycker ja

Kör på X-valen du. Sen om han (alven) råkar få bågen förstörd av någon underlig anledning.

Men Kraggen SKA ha ett Kraggsvärd. Alla Kragg har ett Kraggsvärd. Till och med killen som spelar Kragg som adopterats av Asharier har ett (Hans föräldrar lämnade onom hos sina vänner, MED svärd, när han var nyfödd)

Krille

Super Moderator
"Men en annan spelare, en alv, försöker då tvinga mig att gå med på att han ska få ett LyfaliSvärd och en SerianiBåge de är lite mycke tycker ja"

Ligger han i krig?

Lyfali och serine är krigsvapen.

Eskil

Warrior
Om du har något problem med att de går runt med sådana vapen från så kan duy ju förklara det för dem, exempelvis om det skulle inverka negativt på din kampanj. Eller som Krille nämnde, be dem motivera sitt val.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Sen om han (alven) råkar få bågen förstörd av någon underlig anledning."

Onödigt att förstöra utrustning för en rollperson utan anledning (det blir lite som materialiserade pianon som dödar alla ondingar /images/icons/wink.gif), då kan man mycket hellre tala om för spelaren att "det där X-valet passar inte in. Kom med en mycket bra motivation eller välj något annat."

P.S. Men en kragg ska ha ett kraggsvärd. Annars är man inte man /images/icons/smile.gif. Inga yxor eller pilbågar eller dylikt strunt; om man inte kan smyga sig på sitt offer och dräpa det med sitt svärd, så är man inte tillräckligt bra - helt enkelt. /images/icons/smile.gif (älskar kraggers sunda vapen/jaktfilosofi)