Nekromanti Kraggbarbar som sjöman?

The_shadow

Warrior
Jag har ett nytt äventyr på g men en av mina spelare envisas med att få spela kragg. han har till och med gjort en karaktär som inte äns kan något annat språk än Rechin. Hur f....n ska jag lyckas få med honom i äventyret./images/icons/dragon.gif

Baron Marak

Swordsman
Ställ ultimatum

Säg bara att: Det går inte!
Annars så kan du som SL vara snäll och ge honom 5 enheter till ett lämpligt språk. Det skulle jag göra. Efter jag gett honom ultimatum dvs.

Martin Eriksson

Veteran
Om han vill spela sjöman så måste han kunna ett annat språk än Rechin...eftersom att kraggbarbarer kommer från ett ställe som ligger så långt ifrån vatten som han kan komma så finns det helt naturligt inga skepp där det endast talas Rechin...alltså måste han kunna prata ett annat språk någorlunda bra...tvinga honom att prata det...han har valfria färdigheter som bara väntar på att bli använda.

Vägrar han så är det du som SL som är hallicken och spelarna är dina horor...dom gör som du säger till dom annars så får dom spela spetälska tiggarflickor nästa gång.

För övrigt så låter en kraggbarbar-sjöman som ännu ett dåligt försök till PG'ande som borde straffas på lämpligt vis/images/icons/devil.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Enkelt..

Låt honom inte spela kraggbarbar. Kraggbarbarer är ointressanta köttstycken som har mycket muskler. Dom lämpar sig egentligen inte för spelare (med undtantaget om man spelare Hack n' Slash då dom är utomordentliga. Men vem spelare hack n slash i Mundana ?). Säg åt honom att han gör en ny karaktär och dessutom så säger du åt honom att skriva en A4sida bakgrunds historia till karaktären så blir den nog som folk /images/icons/grin.gif

Nej, detta är vad jag skulle göra. Å andra sidan så har mången spelare refererat till mig som en ond SL.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Enkelt..

Kraggbarbarer behöver inte vara ointressanta hack´n slashare men det är inte ovanligt att de blir det. Men jag har flera roliga minnen med en av mina rollpersoner. Han var en närsynt kraggbarbar som blivit adopterad av en cirefalisk familj i Caserion (fadern i familjen hade hittat honom brevid moderns döda kropp och tagit hand om honom). Således blev han uppfostrad i ettikett och bildning istället för strid och liknande. Han hade högt på båda psy och bil och var kunnig i flera språk. Han försörjde sig som upptäcksresande och reste land och rike runt och studerade geografi och historia. Dessotom så var han arrogant och rätt så "fisförnäm".

En rolig Rp helt enkelt.---

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mitt fel...

Mitt fel, jag skulle tänkt efter mer vad jag skrev.
Naturligtvis, får man spela Kragg under specialla omständigheter. Särskillt om man har engagerat sig i att skriva nån form av bakgrundshistoria. En bra bakgrunds kan rättfärdiga dom mest absurda typer av karaktärer enligt mig /images/icons/smile.gif.

Men en den standardkragg som the_shadow skriver om är är inte direkt passande. Han är troligtvis kul i max ett möte. Sen kommer han att övergå till att vara en ren plåga för sin omgivning. Det här säger jag av egen erfarenhet då det har hänt ett par gånger för vår spelgrupp i tidigare dagar.

Men det finns naturligtvis undantag, som din intellektuella pseudo-kragg/cirefalier /images/icons/grin.gif

Sabelkatten

Swordsman
Först: klarar han av att spela en Kraggbarbar på ett bra sätt? Om han inte (i ditt tycke) gör det så låt honom inte spela det.

Om han klarar det: be honom förklara hur en Kraggbarbar har hamnat där ni ska spela och varför han skulle ge sig ut och äventyra med de andra RP:na. Om han inte klarar det så får han inte spela Kraggbarbar i den kampanjen.

/Henrik