Tänk dig en viking bli riddare. Det händer inte särskilt ofta. Men eftersom allt är möjligt i fantasins värld GÅR det ju, men det händer inte särskilt ofta. Jag gjorde en gång en kragg som blev hittad i en korg som liten. I daggbacken. Jag växte upp som en enkel smed utan att veta vilka mina föräldrar var. Jag trodde jag var en vanar, bara lite starkare än de flesta... Men man blir ju stark av att jobba i smedjan,så jag fattade inga misstankar. Man kan bli riddare på någon konstig historia som min men att bli tränad till riddare händer inte så ofta för icke-ädlingar. Kanske ett kloster hittade honom och eftersom han inte hade talang för att bli en munk skickade de honom till krigarorden i området. Kraggisen blir en stark men också en ganska bildad riddare eftersom han växte upp i klostret. Nått liknande för vapenmästare. Klart, om man vill vara en "krigare" i kraggsamhället måste han nästan vara en vapenmästare. Men då lär han sig nog inga tekniker utan bara vapenfärdigheter. MÅNGA vapenfärdigheter...
"I begynnelsen skapade människan Gud"