Nekromanti Kraggsvärd!

Raffe89

Veteran
Våran SL påstår att staden nedanför kraggbergen vaktas av
kraggbarbarer med kraggsvärd. Är det då värt att döda en vakt för svärdet och övrig utrustning?

samiis

Warrior
Det beror helt på hur många du, eller ni kan anfalla på en gång.
Kan ni anfalla bara en eller två stycken utan att det finns en alltför stor risk att dö eller skaffa på sig ännu fler kraggisar kan det vara värt det.

men tänk på att den där 'övriga' utrustningen sällan är imponerande på en kraggis och svärdet, även om det år bra annars, har 16 i STYK.
Något man sällen har som vanlig rollperson, med undantag för möjligen dvärgar.

Jag är samiis och samiis är jag...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
*luktar Diablo II om det här* /images/icons/wink.gif

Om du dödar en vakt så kommer säkert inte hans kompanjoner bara stå och glo. Om det finns vittnen så kan du räkna med att du får lagen efter dig också - och kraggbarbarernas lag är som bekant "den starkes rätt" = en massa knäckta ben.

Jag vet inte vad du tänker på för övrig utrustning, men stadsvakter brukar inte vara särskilt rika. Räkna med några ObT6 silvermynt.

Kraggsvärdet kan ju vara värt. Men är det värt besväret? Varför inte bara sno det av honom, eller någon annan kragg? Eller rent av köpa ett (svårt, i och för sig, de säljer bara sina svärd till andra kragger)? /images/icons/wink.gif

Hur som helst... räkna med en tuff fight...

Varför döda honom?

Är ni kringströvande rövare och mördare, ute efter att ställa till så mycket ofog som möjligt? I så fall så gör det väl inget, men jag skulle då aldrig ge mig på en kraggis om jag hade ett val.

Alvdräpe

Veteran
"Varför inte bara sno det av honom, eller någon annan kragg? Eller rent av köpa ett (svårt, i och för sig, de säljer bara sina svärd till andra kragger)? "

Eller be en vapensmed smida ett STORT storsvärd. Vips har du ett Kragglikt svärd med (förhoppningsvis) bättre smide. Frågan är varför man vill ha ett vapen som gör det omöjligt att använda sköld.

Usel powergaming.

Nöj dej med ett storsvärd.

Alvdräpe, man vill ha tvåhandsvapen för att det ser grymt ut :gremsmile: Jag tänker inte på bästa vapen, ja kär på det som ser bra ut (En missla med två kortsvärd). Och om det passar karaktären får han tvåhandsvapen.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
*phew* Jag trodde jag var onormal som satt och studerade vapenbilder istället för vapenstats innan jag gör krigarkaraktärer...! Det blir ofta inte så bra, men va fan /images/icons/smile.gif.

Varning! Tryck inte här!

Nej nej, snyggt ska det vara. Dubbla kortsvärd, tvåhandat eller vad det nu blir. Sen ska det passa karaktärens personlighet också.....

Lontryuin

Veteran
Håller fullständigt med. Som SL försöker jag alltid få mina spelare att tänka sig hur det skulle se ut... Visst, ett Storsvärd ger 0b5t6 skada (eller vad det nu är), men ett calanasvärd är mycket, mycket vackrare att använda.

Jag svarade på inlägget 'Be en smed göra ett STORT storsvärd och vips har du ett tåligare kraggsvärd'.
Dessutom inehåll inlägget något om att man mmåste ha en sköld för att man ska kunna slåss alls.

Nja, personligen använder jag storsvärd för att jag tycker det är snyggt dock (min nuvarande karaktär är en kort, orakad, bred cynisk prisjägare med storsvärd).
Men visst, passar det karaktären (ie. han är en snobb) användeer jag gärna Calanasvärd.

Lontryuin

Veteran
*skrattar hjärtligt*

Han skulle bli något utskrattad... VIssa spelare har ingen som helst respekt för sånt dock...

Exempel: I min förra spelgrupp ville en spelare absolut ha en Stridshacka och en Morgonstjärna, trots att personen ifråga var en Kiriya Vapenmästare...

Staffan

Myrmidon
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Visst, ett Storsvärd ger 0b5t6 skada (eller vad det nu är), men ett calanasvärd är mycket, mycket vackrare att använda.

<hr></blockquote>

Eh. Om jag skulle sikta på en karriär som våldsverkare skulle jag vara avsevärt mer intresserad av vad ett vapen kan åstadkomma än hur snyggt det ser ut att slåss med det.

Hmm..... Kiriya ska spinfa omkring med Ishani ju (för övrigt ett annat trevligt vapen)....
Samma exempel i min grupp. En kille spelar Thism Prisjägare med en Storyxa. Däremot spelar han karaktären på ett bra och passande sätt.....

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Om jag skulle sikta på en karriär som våldsverkare kulle jag vara avsevärt mer intresserad av vad ett vapen an åstadkomma än hur snyggt det ser ut att slåss med det."

Det handlar inte bara om hur snyggt det är, för mig i alla fall. Jag tänker snarare hur ont det ser ut att göra att få pisk av [valfritt vapen] än hur många ObT6 skada och hur mycket SI den gör.

Om man bara tittar på statsen kan man ju lika gärna MUDa. Så ser jag det i alla fall...