Nekromanti Kraggyxan

Bail

Veteran
kragg barbarernas egen yxa, stor tung och förjävlig.
det har blivit kragg barbarernas polisy att ha stora vapen.

okej, kraggyxan är 200cm lång och väger 6 kg. styrkekravet för att bäras i två händer är 17.brytvärdet är 17 eftersom skaftet har järnförstärkningar för att kunna hålla.
huggskada: H+ob5t6+3
Krossskada: k+ob2t6+2
stickskada:-----------
si: 5/2
pris: 3500silver och kan endast köpas av kragg barbarerna.

Pendragon

Swashbuckler
Jämför den med Trukhyxan så ser du att dina hemmasnickrade värden är helt uppåt väggarna. Dessutom skulle ett så tungt yxblad på ett så löjligt långt skaft göra vapnet totalt ohanterligt.

Gör om, gör rätt.

/Joel - har också byggt egna vapen.

zokie

Veteran
som sagt i armborst tråden, kragg använder bara SVÄRD DOLK OCH HAND!
kanske oxå en fot men ändå...

Jaggernaut

Hero
kraggsvärd endast

Jo lyssna på zokie kragg använder bara svärd. Tror till och med att de jagar med dem, hur det nu går till :gremconfused:

Duddmannen

Hero
Kraggjakt [OT]

Kraggbarbarer jagar med svärd. Hur då? Jo, enkelt förklarat går det till så här:

1. Hitta en hjord med byte (vanligen myskoxar eller bergsgetter).
2. Spring fram vilt viftandes med svärdet.
3. Driv hjorden i sken och låt svärdsviftande kamrater styra den mot ett stup.
4. Hacka sönder de krossade och döende djuren vid bergets fot.
5. Ställ till en fest!

/Duddmannen
:gremlaugh:

Eftersom Kragg ändå är ett skämt tycker jag att man får göra vilka saker man vill till dem.
Att Kragg bara skulle använda svärd tror jag mest är nys.

Angående yxan så borde nog STYK vara högre. Kanske.

Man Mountainman

Storsvagåret
Fjolla...

Här är ett svärd som heter duga:

Oda
Oda-svärdet är en variant av det vanliga Da-svärdet som används av darkenerna i Eumo. Det är tre och en halv meter långt, varav en halv meter utgörs av skaftet. Det mäktiga svärdet används i strid för att stoppa ryttarchocker.

Huggskada: +ob7T6+2
STYK: 18
Seriositet: -141

Krille

Super Moderator
Re: Fjolla...

"Här är ett svärd som heter duga:"

Här är två svärd och inte mindre än sex stycken krossvapen som heter duga:

Sammansatt svärd: 130 spänn. Ibland så måste man ha ett svärd med sig där man inte får och en insmugglad dolk inte kommer hjälpa. Då är det bra med ett Sammansatt svärd från "Droggi & Son". Svärdet är ett långsvärd i fyra delar. Med hjälp utav en finurlig anordning så kan delarna snabbt sättas ihop till ett fullt fungerande svärd med skada +4. VARNING! Det är av yttersta vikt att köparen läser instrukionerna som medföljer då flera fall har rapporterats när svärdern fallit samman på grund utav fellaktig ihopmontering.
(DS-9800, Droggi&Son/Ludvig Marmsjö)

Tvåmanssvärd<sup>TM</sup>: 50 spänn. Har ni också tröttnat på vanliga tvåhandssvärd? Monstren dör ju helt enkelt inte! Ta då din bästa äventyrarkompis och skaffa er ett Tvåmanssvärd<sup>TM</sup> från Stchupiid weapon systems<sup>TM</sup>. Vi lovar er om inte ni lyckas döda en endaste orch med detta vapen så har vi våran speciella pengarna tillbaka-garanti. VARNING! Använd aldrig ditt Tvåmanssvärd<sup>TM</sup> ensam, då kan du skada både dig och ditt Tvåmanssvärd<sup>TM</sup>.
Ett Tvåmanssvärd ger +15 i stryk, och kan bara användas om det är två stycken som slåss med det. Man slår efter den äventyrare med högst i Döda.
(SW-2001 Stchupiid weapon systemsTM/Björn Ylinenpää)

Flexible response vapenset: 250 spänn. Har du tröttnat på alla dessa olika klubb- och yxvapen som man måste släpa med sig ner i tunnlarna? Vill du ha ett mer flexibelt system som gör att du slipper alla dessa yxor, korpnäbbar, hjälmkrossare och slagor? I så fall är Flexible response vad du behöver. Med ett stabilt skaft i äkta stål och utbytbara huvuden kan samma vapen användas som både yxa, hjälmkrossare, morgonstjärna, slaga, korpnäbb och stridsklubba. I vapensetet ingår ett skaft (60 cm), en skaftförlängare (20 cm), inte mindre än sex huvuden (eneggad yxa, morgonstjärna, hjälmkrossare, stridsslaga, korpnäbb och stridsklubba), instruktionsbok och en praktiskt förvaringslåda i mithrilimitation.
Det tar en runda att öppna förvaringslådan, en runda att plocka fram delarna man behöver och en runda för varje hopsättning. Förlängningsbiten är mest ball, men om man använder den så gör vapnet en poäng extra Stryk.
(LA-1201, Leveller Arms, Björn Hellqvist)

Fler brutala våldsverkansmojänger finns i Playelfs postorderkatalog.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Them poor kraggs

Varför denna besatthet av übervapen? Är inte kraggsvärdet redan bra nog? vad kraggbarbarerna behöver är en rejäl dos seriositet, inte ytterligare en massa gladvåldstrams. Om du tvunget måste skriva något om kraggbarbarerna så finns det alltså betydligt bättre och intressantare områden att ägna sig åt.

Haha, jag får väl fortsätta!

Trehandssvärd

Trehandssvärdet är ett tvåhandssvärd fast större. Det är så stort att man måste hålla det i tre händer. Alltså perfekt för två äventyrare, varav den ena svingar svärdet med två händer, och den andra med en hand, samt har en sköld att försvara sig med. Svärdet är helt gjort i diamant för att det ska hålla bättre. En regelteknisk fördel med trehandssvärdet är man man får tillgodogöra sig grundskada för alla som håller i det, alltså upp till tre stycken.

Huggskada: H+Ob17t6+8
Krosskada: K+Ob23t6+5
Stickskada: S+1
BRYT-värde: 118
SI: 7/7

Nå, vad tycks? :gremlaugh:

Mvh Victor Palm

Lord Renisis

Warrior
Snart får väl thism en BAZOOKA!!

Jag hålller med det tapirkamrat Walium skrev,
Varför denna besatthet av übervapen? Är inte kraggsvärdet redan bra nog? vad kraggbarbarerna behöver är en rejäl dos seriositet, inte ytterligare en massa gladvåldstrams. Om du tvunget måste skriva något om kraggbarbarerna så finns det alltså betydligt bättre och intressantare områden att ägna sig åt
Precis?

Dnalor här är mitt bidrag!

Kejsartanddolken
Detta är en dolk som är skapad av en smed i gordrion och är gjord av kejsar Jargus tappade tänder.....
H+12t100
K+40
S+0b20t1000 +0,1 x2
SI: 6/89
öhhh faktor: 4

Men du Bail allvarligt, sluta skapa ûberprylar som inte alls hör hemma i mundana!
Det förstör bara rollspelandet.....

/Hugo, som önskar bättre lycka nästa gång....

Phelan

Hero
Ge er!

Hur var det nu det här med att inte mobba newbies? Bails vapenförslag är ju inte de mest balanserade, men jag tror den poängen har gått fram så varje ytterligare inlägg här är ju bara en känga i käften på en som redan ligger ned. Särskilt intressant blir ju påhoppen när de kommer från t ex någon som själv har klagat på att nybörjare ansätts hårt, respektive av en som ett par trådar ned klagar på en annan inläggare för att han är för elak i svaret på ett kanske mindre genomtänkt inlägg... Det finns kanske en anledning till att Bail inte vågat skriva något som helst svar efter sina två trådar?

Mvh / Phelan

Lord Renisis

Warrior
Möjligt...

Särskilt intressant blir ju påhoppen när de kommer från t ex någon som själv har klagat på att nybörjare ansätts hårt
Joo...jag hadde lite samvete för det..
Men jag har skrivit KONSTRUKTIV kritik också...
Vi disskuterar också saken över PM's...ända sedan chartanerna...
Och han verkar inte vara särskilt förbittrad på mig...

Silvervarg

Warrior
Re: Snart får väl thism en BAZOOKA!!

För din(oc Min) del, ja...
I Bails grupp kanske dom tycker det är roligt med sådana vapen?? Och bail kanse ville dela med sig av det han tycker är kul...
Åhh nu riktar dett sig inte enbart till hugo.

Annars skulle väl du vara överförtjust i att Thism får bazookas? :gremwink:

är på lite dåligt humör, nageltrång....

Jaggernaut

Hero
Kraggjagad mat [OT]

Mums lätt gott med ett sönderhackat krossat djur :gremlaugh:
Eller vid närmare eftertanke kanske inte.

Kraggbarbarerna måste ha väldiga problem med att göra upp djuren efter en lyckad jakt :gremtongue:

För din(oc Min) del, ja...
I Bails grupp kanske dom tycker det är roligt med sådana vapen?? Och bail kanse ville dela med sig av det han tycker är kul...
Åhh nu riktar dett sig inte enbart till hugo.

Annars skulle väl du vara överförtjust i att Thism får bazookas?

är på lite dåligt humör, nageltrång....

Måste säga i denna alldeles befängda debatt; En Thismalv med en Bazooka? Kan man förstöra fantasyrollspel mer än det??????????
Med upprörda hälsningar, Thismalven Aralion!

Silvervarg

Warrior

Måste säga i denna alldeles befängda debatt; En Thismalv med en Bazooka? Kan man förstöra fantasyrollspel mer än det??????????

Hmm, det var en pik till hugo...
Han har en alv med väldans höga attribut (ja jag har oxå en rp med väldans höga attribut) och han försökte hävda att hans attribut var "normaläventyarattribut" jag tror den gubben har ett medel på 16 eller någe sånt...