Nekromanti Krashregler - pdf?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, innan de gick i KK och försvann från världens yta så hade Cell, innan Ronin och innan Gemini, ett litet bilbaserat figurspel som hette Krash. Det var ganska bra i original, men gick liksom Ronin överstyr så snart man började med expansioner...

Nå; på Cells hemsida fanns, innan den gick ner, en uppdaterad regelbok för Krash. Jag hade den på min hårddisk, men den tycks ha försvunnit. Någon som råkar ha den kvar?

Snow

Swashbuckler
Letade igenom hårddisken, men hittade inget tyvärr. Krash var riktigt trevligt, så länge alla håll sig inom rimliga gränser. Konceptet med att ha en enda enhet som man får customisera själv är riktigt bra.

Tyvärr var det en snubbe som köpte hela affären, han var ju tvungen att vinna. Så han spenderade all vaken tid och lyckades kombinera ihop oslagbara bilar. Sen slutade vi att spela.

Men reglerna var ju rätt enkla. Alla har tre handlingar, man kan gasa, bromsa, svänga eller skjuta. :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har funderat på att sätta ihop någon form av alternativt system för Krash, det är bl.a därför jag vill ha tag på regel-PDF:en. Det alternativa systemet skulle då inte vara balanserat utifrån slumpmodellen (=hur bra en del är beror på hur sällsynt den är) utan på riktig balans. Typ, en del kan bestå av 10, 20, 30 eller 40 poäng (1, 2, 3 eller 4 piggar) och dessa poäng anger hur bra delen är. Räckvidd kostar si och så, skada kostar så, och så vidare. Så bygger man bara om all officiell utrustning, och försöker balansera upp alla specialförmågor...

Skulle också vilja göra nåt sånt för Ronin, som ju hade exakt samma problem. har en del Ronin- och Krashprylar liggandes, nåt tag ska jag köpa in magneter och grejer så man kan skapa modulära bilar =)