Nekromanti Kreativt forum

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Okej, det här känns lite dumt eftersom jag nyligen skrivit inlägg om att jag inte vill ha fler forum. Men yttre omständigheter har fått mig att ändå vilja göra en uppdelning, närmare bestämt av kulturforumet. Just nu är de senaste tre trådarna där inte alls diskussionstrådar om kultur, utan trådar där folk visar upp sina egna texter, och, förmodar jag, vill ha dem kommenterade. Vi har ju redan ett galleriforum där folk kan visa upp bilder de skapat, så varför inte även införa ett forum för egna texter och kritik av dessa. Jag tycker nämligen inte att sådant riktigt hör hemma på kulturforumet.

/tobias

solvebring

Superhero
Gurgeh said:
Okej, det här känns lite dumt eftersom jag nyligen skrivit inlägg om att jag inte vill ha fler forum. Men yttre omständigheter har fått mig att ändå vilja göra en uppdelning, närmare bestämt av kulturforumet. Just nu är de senaste tre trådarna där inte alls diskussionstrådar om kultur, utan trådar där folk visar upp sina egna texter, och, förmodar jag, vill ha dem kommenterade. Vi har ju redan ett galleriforum där folk kan visa upp bilder de skapat, så varför inte även införa ett forum för egna texter och kritik av dessa. Jag tycker nämligen inte att sådant riktigt hör hemma på kulturforumet.

/tobias
Jag hänger med i båten, för jag vet att jag 1. brukar tala för färre forum, men även att jag 2. några gånger snackat om något slags kreativt forum/workshopforum där man kan placera illustrationer, texter samt diskussion om dem.

Med andra ord tror jag att det skulle vara topp! Förövrigt behöver det ju inte bli fler forum. Galleriet har bara ett synligt forum, med dolda underforum. Precis så skulle man kunna göra med de kreativa forumen också – ett synligt toppforum, med galleriet, författartjosan och allt under.

/solvebring som för den delen skulle tycka att det vore najs att göra så med samtliga forum – ett synligt toppforum med de andra underforumen dolda innuti. Fatta vilken kort forumlista vi skulle få och det blir lättare för folk att navigera och sortera sig; tror han. Sedan om det är rent tekniskt smidigt vetefan ...

Organ

Out of time, out of mind
Varför inte bara bredda galleriforumet till att innefatta all form av komstnärligt skapande?

/Anders

solvebring

Superhero
Organ said:
Varför inte bara bredda galleriforumet till att innefatta all form av komstnärligt skapande?

/Anders
Hear him, hear him! =)

/solvebring gillar det förslaget eftersom det går fint i hand med hans eget.