Nekromanti Krig på Madagskar

Magnus L

Hero
Jag funderar på att göra en kampanj där RP är någon typ av soldater under en invasion av Madagaskar. Invasionsmakten består av ett antal företagsstyrkor som har intresses i länderna som är Madagaskars fiender samt länderna runt som äntligen tröttnat på galningen som styr ön.

Fi är då givetvis Madagaskars stående styrkor samt företagsstyrkor som har intressen där..

Idéer? Tankar? Reflektioner?

Vad är lämpliga inslag och vad är olämpliga inslag?

DragonLord

Warrior
En idé:

Gör kampanjen psykologisk. Skräm spelarna. I början tror de givetvis att det bara handlar om företagssabotage, men när de går in i striden ser de hur befolkningen och företagens "testpersoner" behandlas.

Psykoskryss, någon?

Krig och strid i allmänhet är äckligt och skrämmande, något som jag alltid försöker förmedla till mina spelare. Oavsett hur tekniskt avancerade vapnen blir och hur "sofistikerad" företagen tycker deras krigföring är så är mänsklig krigföring alltid otäck. Madagaskars befäl har nog inget emot att använda levande sköldar, t ex. Se hur dina spelare reagerar på de lite extremare sakerna som kan hända. Tänk "shell shock". Låt dem lära sig hata sina fiender för att sedan bara upptäcka att det inte är någon större skillnad mellan dem. Ge dem sedan ett tillfälle att göra något åt det...

Lycka till! :gremsmile:

DragonLord - sköt nog över målet lite med allt sitt pladder...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Disangani invaderar för fullt

I min neotechkampanj så har Disangani precis invaderat Sydafrikanska Unionen och för att skapa lite stämning bland mina spelare så skrev jag en liten nyhetsartikel för mina spelare. Jag bifogar den, och du är fri att mippla och ändra och använda den bäst du vill.

/Naug

Farbror Funkus

Warrior
Funkus spelade Neotech nån eller kanske flera gånger.Funkus kampanj handlade om just det.
Det var så här den så kallade Europeiska Federationens arme + Scandinaviens Förenta Staters avancerade luftvapen som attackerade.Rollpersonerna fick i uppdrag att komma in bakom fiendens linjer och förstöra radar annlägningar liknande.Till sin hjälp fick dom väldigt avancerad Attackdykarar utrustning+plus lite allt annat som Q skulle gråta för att han inte fick det.Javisst IR goggles allting.
Nå väl på Madagaskar byggde dom ett littet underjordiskt rum.Sedan när dom hadde det färdigt sickade MUST iland lite allt möjligt.Allt från C-5 till prickskytte gevär.
Sen åkte dom omkring å levde rövare på Madagaskar.
alltså var allmänt stygga pojkar o flickor.
Sprängde och härjade ucsh ucsh.Tyckte Diseangi iallafall.Som flydde till Madagaskars hemliga rymd bas.(Fast det vet inte mina spelare om)