Nekromanti Krigare i överflöd

Lord decado

Veteran
Hur svåra motståndare vågar man ha?
Mina spelares rpn (och min egen också), är en aning bra krigare och alla är krigare utom biträdande SL som spelar en magiker, som också kan hantera en stav hyfsat, han har dessutom mycket goda magikunskaper.
Men jag vet inte hur mycket man kan ta i utan att överdriva?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Strid i Eon slumpartat.

Det är svårt i Eon att sätta ihop en strid som är "utmanande" för sina spelare.
Strid i Eon är så himla slumpartat, vilket gör att även om man sätter upp sina spelare mot motståndare som är strax under deras förmåga så kan motståndet ha flax och få in den där hjärnträffen för 2 extraskador i en av spelarnas skalle.

Eons strider är relativt slumpade i sin utgång och därför så bör man vara rädd för strid i Eon. Riktigt rädd, för man vet aldrig hur illa det kommer att gå.

Du kan ju tänka på följande i alla fall. Att slåss mot flera motståndare samtidigt är mycket svårt i Eon, nästan oavsett om motståndet är milis är vapenmästare.
Att motståndare har avståndsskyttar (eller ännu värre, krigsmagiker :gremblush: ) är väldigt jobbigt i Eon.

Så fort man har tagit den där första raden smärta och har +Ob1T6 på allt man gör, då är man inne i en ond spiral som är väldigt jobbig att slå sig ur.

Mitt tips är att köra teststrider, antingen med dig själv eller med dina spelare. Där du kan testa deras karaktärer och se vad dom går för. På så vis så kan man bekanta sig med vad karaktärerna går för och vad systemet tillåter m.m.

lycka till

/Naug

Johan K

Gammal & dryg
Likvärdiga...

Tycker att de ska NÄSTAN ska vara lika bra som dina spelare. SLP ska kunna ge dinsa spelare en rejäl omgång.... Annars så tycker jag nog att det blir för mycket hack´n´slash !

Re: Likvärdiga...

Jepp, håller med. Jag lyckas alltid få väldigt bra krigare när jag spelar en sådan. Tillochmed när jag inte gör det.... Min kasearae kiriyabard var näst intill oövervinnelig i strid med sin Su'nai Shel Conoronin, han kaserades av just den anledningen....

Re: Ingen är oövervinnelig...(ANT)

Ingen Monsterbok i spelgrupen tack gode gud efter som jag inte alls gillar hack'n'slash.....
Tro mej, i strid mot två kragg koncentrerade jag mig på en, och överöste honom med hugg. Bara som en sidotanke så slängde jag iväg ett hugg mot den andre (med niamh). Både två dog på en runda.

Johan K

Gammal & dryg
Nä, iof...

Visst så har du ju rätt att ingen är oövervinnlig. Men chansen till att vara just oövervinnlig ökar ju procentuellt om man bara slänger in ett X antal mer eller minder miffon...