Nekromanti Krigare utan gränser......

Delita Hyral

Veteran
En del spelledare har problem med att det finns för mycket
krigare i deras grupper och att det lätt leder till bofferstämmning. Det beror först och främst på vad man har för spelare...mina spelare i dod.6 vill inte vara krigare
eftersom de är så fatalt kassa i början...

Problemet är att en krigare e lika kass på att slåss
som alla andra i början vilket är ganska troligt men är det kul när prästen blir helig krigare på nivå 2 och får
fett extra (ursäkta språket) i stridskapacitet..? Kort svar
Nej.

Fylbard

Veteran
Hmm...

Personligen så anser jag att om man blir präst så skall man vara det... Helig Krigare blir man av en anledning, typ att någon har bränt ens kloster/kyrka eller liknande... Iaf så blir man det inte på andra yrkesnivån, isåfall kan man lika gärna bli en "vanlig" riddare... det är ändå princip samma sak...

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Gurrgel

Veteran
Jag har skrivit en text som gör att de flesta yrkena, dock inte magiker blir bättre än vad de redan är, tex. så gör krigare bättre skada osv. jag bifogar den, annars så tror jag att den snart ska kunna komma upp på scenariobanken, skickade in den idag.

Rickard

Urverk speldesign
Jag hade för mig att man fick plus på attacker och försvar beroende på yrke och vilken nivå man var på i DoD6.

/[color:green]Han</font color=green> som inte har DoD6

Rickard

Urverk speldesign
Jag hade för mig att man fick plus på attacker och försvar beroende på yrke och vilken nivå man var på i DoD6 vilket tyckte jag var vettigt.

/[color:green]Han</font color=green> som inte har DoD6

Archer

Swashbuckler
Re: Krigarmunk.

Gör som jag då, om spelaren vill spela en Krigarmunk (de som försvarar klostret) så får han stridskapacitet. Om han inte spelar en Krigarmunk, utan en av de bröder som utför andra uppgifter i klostret så får han några extra FP per nivå istället. Rekommendation är att använda en slumpmässig mängd FP, typ slå de tärningarna som normalt används för att höja SK.
Men detta är bara ett förslag...

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)