Nekromanti Krigarens handbok....

Pendragon

Swashbuckler
Om man slåss med ett enhandssvärd och bestämmer sig för att klappa till någon med näven a la kassa fantasy serier (läs Xena o dyl), sparka eller ducka... hur påverkar det antalet handlingar???

Så de så!

Schesuz

Veteran
Två vapen = +1 handling.
Nävar = lätt vapen +1 handling
Så han har 4 eller 5 handlingar beroende på hans SMI

Svårare än så behöver inte det vara =)

Mvh Schesuz

Lachtezan

Veteran
Varför är det inte fler som tänker på sånt? Dom flesta är så förbannat stela. Bara för att man har ett svärd i ena handen så finns det inget som tvingar en att använda enbart svärdet, utom möjligen ett dåligt regelsystem. En smart krigare är flexibel och anpassar sej efter bästa förmåga.

[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>

Pendragon

Swashbuckler
en av mina favoriter är teknikerna bryta klinga eller avväpna följt av en rejäl skrevspark... i många lägen kan det vara bra att inte ha ihjäl folk....

Så de så!

Lachtezan

Veteran
Vet precis vad du menar. I ett äventyr som vi spelade hade någon tuttat eld på en av Den Lysande Vägens katedraler. Det var fullt med tempelriddare ute på stan som letade efter misstänkta, vilket tydligen inkluderade oss. Det blev förstås strid. Jag oskadliggjorde min motståndare genom att knäcka hans näsa. Mina kompisar var tyvärr inte lika milda...

[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>

Rickard

Urverk speldesign
Min framlidne SL (han gick över till Shadowrun och nu N2) i DøD gav minus till motståndares pararing när en spelare ville slå till honom med knytnäven istället för sin feta yxa.

/Han som tyckte det var en löjlig "bonus" då