Nekromanti Krigarens väg

Zaaken

Veteran
Vad jag har hört så ska krigarens väg slutas/har sluta tryckas och det ska komma tre böcker för att ersätta den har jag fel?

Krille

Super Moderator
"Vad jag har hört så ska krigarens väg slutas/har sluta tryckas och det ska komma tre böcker för att ersätta den har jag fel?"

Krigarens väg slutade att tryckas någon timme efter att en började tryckas. Så är det med de flesta böcker: de trycks en gång och sedan möglar de på ett lager. "Out of print" innebär oftast att den är slut hos förlaget och inget nytryck är planerat, inte att den plötsligt slutar att tryckas.

Och ja, det ska komma tre böcker för att fylla tomrummet. Den första, Riddaren, har redan kommit.

Zaaken

Veteran
Men ursäkta mitt ord val men är inte det dumt att göra tre böcker i stället för att ny trycka den?
Men det är ju så att dom där tre går väll på jupet mer in på en krigarens väg eller?
Vilka bli dom andra två eller nej glöm det jag vet vad du tycker om såna frågor...

Zaaken

Veteran
Jo så långt är jag med det hade jag nästan räknat ut nu... men jag tycker riddaren inte innehåller något från krigarens väg... kanske inte ska yttra mig på grund av att jag bara har läst den typ 2 gånger så...

Perenna

Swordsman
Vilka bli dom andra två eller nej glöm det jag vet vad du tycker om såna frågor...

Det är väl snarare frågor av typen 'När kommer dittan eller dattan?' som inte brukar vara populära, eller om svaren redan finns på Neogames releaseplan?

Modulerna är i alla fall 'Riddaren', 'Vapenmästaren' samt 'Krigsherren'.

Sedan kan jag ju påpeka att även 'Monster & varelser' delas upp i tre böcker... Nu är jag inte helt säker, men jag tror att böckerna skulle behandla just 'monster' , 'vilddjur & bruksdjur' och 'barbarer & människofolk'

Helmgast
Vapenmästaren+Krigsherren+annat (ändrad)

Jo så långt är jag med det hade jag nästan räknat ut nu... men jag tycker riddaren inte innehåller något från krigarens väg... kanske inte ska yttra mig på grund av att jag bara har läst den typ 2 gånger så...
Det har du faktiskt rätt i. Häftiga vapen och stridskonster behandlas i Vapenmästaren (kommer ut iår, troligtvis), och kompanier samt fältslagsregler kommer i Krigsherren (kommer senare, kanske nästa år).

Andelen KV-material som är med i Riddaren är förhållandevis litet (stridande ordnar, lekar & nöjen + kanske nåt mer).

Och jag kan förstå att du inte kunde detta innan, då det av någon anledning inte står med i releaseplanen, utan finns här. Om moduler utanför releaseplanen kan även läsas här, där, och här.

Vilket förresten påmminer mig att det vore kul att veta om Marco håller sin releaseplan för cirefalierna?

Kursivt är ändrat

King Kromm

Hero
Sedan kan jag ju påpeka att även 'Monster & varelser' delas upp i tre böcker... Nu är jag inte helt säker, men jag tror att böckerna skulle behandla just 'monster' , 'vilddjur & bruksdjur' och 'barbarer & människofolk'
Ska 'barbarer & människofolk' räknas som monsterbok?? Jaja, det går nog, även om det låter lite "fel"...