Nekromanti Krille = Professor Grym?

The_Gorger

Hero
Imorse såg jag på Räddningspatrullen, ett barnprogram som jag trodde hade slutat gå för länge sedan, då det gick för fullt när jag var liten. Lycklig och tillfreds sitter jag där och tittar när en figur på pricken lik Krille dyker upp! Han heter Professor Grym, och skall chocka staden genom att kidnappa alla katter och skapa en jättestöt mha statisk elektricitet.

Korten på bordet nu Krille, har du stått modell för barnprogramsanimatörer?

Olle Linge

Snigel
Jag har sett avsnittet! Medhåll! [ANT]

Det är en rätt bra idé att zappa folk med hjäpl av statisk elektricitet alstrad från katterspäls :gremlaugh:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Någon som kan visa upp en bild på honom (den tecknade figuren alltså, inte Krille)?

(Som en parentes kan jag gratulera Disney (företaget) till den mest irriterande webbplatsen någonsin. Grattis!)

(Okej, den snubben var inte så lätt att hitta en bild på, speciellt inte en bra bild! Men såhär ser han tydligen ut.)

/tobias

DODswe4

Hero
slående lik faktiskt.

btw så går räddnings patrullen, Ducktales å dom fortfarande på Toondiesny :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: älskar barnprogram

Twooshort

Veteran
Krille = Bosse Bildoktor

Först av allt får jag hålla med om att Doktor Grym och Krille är slående lika men det som alltid förbryllat mig är hur det kan komma sig att Bosse Bildoktor (jag tror det var bildoktorn men är iaf säkert på att det var en bilguru på TV) och Krille är så märkligt lika.
Dock så tror jag att jag hittat lösningen! Det är nämligen så att alla entusiastiska hobbygenier för eller senare evolverar till en högre form av liv och utvecklar således vissa fysiska tecken på att man är ruggigt duktig på det man gillar mest, till exempel mycket sympatiska drag (smör) och trivselvikt (diplomati).
Var först lite tveksam på om man kunde kalla denna teori bevisad med bara två exempel, men Doktor Grym är ju egentligen bara en galen vetenskapsman som hobby (egentligen är han försäkringsförsäljare men det är det ingen som vet, inte ens Disney) så då måste det ju stämma!

The attack of the clones?

Eller så är de underjordiska Talpa vampyrerna™ som som har byggt en massa kloner för att förbereda en invasion. Krille tar hand om rollspelarna medans Bosse bildoktor tar hand om bilfantasterna... Sedan så har de även lagt till en del propaganda i barnens serier så att de känner sig trygga vid folk vars utseende påminner om krilles och Bosses.

Twooshort

Veteran
Re: The attack of the clones?

Hmmm... det låter faktiskt inte så osannolikt som det sannolikt är. Det kan kanske vara dags att börja cykla istället för att åka tunnelbana från och med nu...

En viktigt fråga som genast uppstår då är vilka politiker som egnetligen är kloner. Det är ju valår nästa år och man vill ju inte hjälpa Talpa-klanen att ta makten.

Hellzon

Långsamma Vargen
Herr Nils = Krille

Själv tycker jag ju att Herr Nils var grymt lik Krille på DanCon IV, och han har ju också ett nördintresse. Så din teori stämmer nog.

Rickard

Urverk speldesign
Herr Nils = Quan'talis

"Själv tycker jag ju att Herr Nils var grymt lik Krille på DanCon IV,"
Då har du inte sett denna kombination som jag nämner i inläggstiteln.. Oslagbar..

/Han som såg de samtidigt en forumsträff hos chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Herr Nils = Quan'talis

"Han som såg de samtidigt en forumsträff hos chrull"

Coolt, jag såg den kombinationen när Quan'talis dök upp på Dancon och sopade mattan med alla i Kasta Gris.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Herr Nils = Quan'talis

Jag medger att det finns en viss likhet i kroppsbyggnad och (åtminstone vid det tillfället) ansiktsbehåring, men lika är vi faktiskt inte. Men så har jag ju sett mig betydligt oftare än ni har, så jag har kanske ett orättvist försprång på "se skillnad på mig och Herr Nils"-fronten...