Jorkii
Veteran
Jag och en polare håller på att planera en kampanj som vår förening Zwoogo Spelförening ska spela under sommaren. Spelarna kommer att starta som ett nystartat ungdomsgäng som går just fått sluta skolan (efter 6:an). Det hela utspelar sig i 30-talets Göteborg. En massiv karta ska ritas som täcker hela staden med hus, kiosker, parker och hamnområden. Slumområdet där RP bor är uppdelat mellan olika gäng, som kommer att göra allt för att få RP att sluta upp. Så småningom är det tänkt att RP ska ta sig ur slummen för att till slut bli stadens enda maffiafamilj. Kampanjen ska givetvis inte bara inrikta sig på brottslighet utan kommer även att handla om kärlekshistorier, familjedraman och mycket annat. Som inspiration har bl.a. Gangsters, GTA 3, boken MilleniuM (som skildrar förstasidor ur Göteborgsposten från 1900 och framåt där de viktigaste händelserna tas upp) och TV-serien Sopranos använts. Kampanjen är inte tänkt att vara historiskt korrekt, istället kommer spelglädje att sättas framför realism. Men många frågor kvarstår, därför skulle jag vilja fråga er alla efter synpunkter, tips och råd.
Ouppklarat
1. En detaljerad karta över 30-talets Göteborg behövs, var kan man få tag i detta?
2. Regelsystem?
3. Tips på Scenarion
4. Tidstypisk musik
5. Vad som hände i Göteborg i allmänhet mellan 30-35
6. Vanliga slangutryck i Göteborg under 30-talet
7. Övriga tips
Min morfar skulle kunnat varit till mkt stor hjälp då han var uppväxt i Göteborgs hamnområden under 20-30 talet, tyvärr kan han inte längre hjälpa oss.
Tack på förhand!
Zwoogo SF
Ouppklarat
1. En detaljerad karta över 30-talets Göteborg behövs, var kan man få tag i detta?
2. Regelsystem?
3. Tips på Scenarion
4. Tidstypisk musik
5. Vad som hände i Göteborg i allmänhet mellan 30-35
6. Vanliga slangutryck i Göteborg under 30-talet
7. Övriga tips
Min morfar skulle kunnat varit till mkt stor hjälp då han var uppväxt i Göteborgs hamnområden under 20-30 talet, tyvärr kan han inte längre hjälpa oss.
Tack på förhand!
Zwoogo SF