Svavelvinterbok = sant
Japp, jag kan verifiera att jag verkligen skriver på boken nu - har gått ner till 75% arbetstid och avsatt en heldag per vecka (+kvällar) till att skriva. Det är riktigt skojigt, fast förebered er på att det blir en hel del ändrat och nytt från spelet, vilket är en förutsättning för att hålla mitt eget intresse uppe. Första halvan, med Kronolabens invigning som första kapitel utspelar sig i Tricilve / Ilibaurien / till havs och resten på Marjura. Jag har även med fria avsnitt om Arn D:s strid med draken (som jag döpt om), interiör från Shaguls mysigt instängda 50-åriga cocooning, hur Didra Damagi får mormor i örat, hur Furianerna bildade världen m.m. Huvudperson så här långt är nog Praanz da Kaelve, men andra tunga figurer är Arn D (som hamnar på Stegos redan i första boken), den Opianderberoende trollkarlen Ramilard, smugglaren Baldyr Brummare, syster Iarmona av Frand, akademikern Brior Brådfot, dolken Demens m.fl
Mina planer är att skriva boken "Svavelvinter" och se hur det går att få den publicerad och såld. Går det inte bra så blir det inget mer, men går det hyfsat bra så skriver jag resten också - förmodligen totalt 3-4 böcker.
Hälsar Erik "Brior" Granström