Nekromanti Kristus, änglar and shit.

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Har skissat, skissat och skissat...
Borde ju fan sova för längesen!

Tillslut fick jag lite flyt och det blev apropå ingenting något i stil med Derek Hess.

Edit: Lägger till några fler bilder! =)
... Fortsätter dock i samma anda.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,713
Location
Rissne
Re: Christ

solvebring said:
För korta armar, eller hur? :gremfrown:
Det tycker jag inte.

Jag tycker däremot att den är hemskt snygg. Keep it up!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,753
Re: Christ

krank said:
Det tycker jag inte.

Jag tycker däremot att den är hemskt snygg. Keep it up!
Nej, jag får hålla med krank, de verkar inte särskilt korta. Jag tycker armarna och händerna är bland det snyggaste på hela grejen.

Vill du prompt hitta nåt att nojja över så kan du kika på underbenen. Jag stör mig inte på det, men teknisk sett skulle man kunna säga att det smalare partiet mellan ankeln och vaden saknas. I och med att foten är nedåtvinklad så blir figuren proportionerligt lång, medan den rent krasst kanske borde ha varit lite extra lång.

Häng inte upp dig på det däremot, jag är riktigt impad över det anatomiska överlag, och jag tycker bilden i helhet är kanon.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,713
Location
Rissne
Re: Christ

solvebring said:
Ännu en. Ursäktar bildkvaliteten, men forumets restriktioner för uppladdning styr ju tyvärr sånt.
Jag gillar. Skarpt! Jag gillar de här bilderna som fan, den lite skissiga stilen passar perfekt och ger en speciell stämning. Kommer helt klart dra dig i skjortärmen så snart jag har ett projekt som passar stilen... Midnatt, till exempel.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Christ

krank said:
solvebring said:
Ännu en. Ursäktar bildkvaliteten, men forumets restriktioner för uppladdning styr ju tyvärr sånt.
Jag gillar. Skarpt! Jag gillar de här bilderna som fan, den lite skissiga stilen passar perfekt och ger en speciell stämning. Kommer helt klart dra dig i skjortärmen så snart jag har ett projekt som passar stilen... Midnatt, till exempel.
:gremlaugh: :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ännu en! =)
... Ja, min anatomi är dassig, och speciellt vad gäller kvinnokroppen eftersom jag sällan tecknar kvinnor (trots att nästan alla krokimodeller var kvinnor när jag läste animation). Kort sagt, jag tycker kvinnor är svårare än män. Tur att man kan förvrida saker utan dåligt samvete när man kör en sådan här lite mer brysk stil. :gremwink:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
solvebring said:
Min senaste: Arbetaren. :gremwink:
Ofärdig med många fel, men tja, till slut orkade jag inte fortsätta... En kul övning mer eller mindre.
Mitt otränade öga säger mig att "Arbetaren" just nu är min favorit av dessa teckningar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Paxen said:
solvebring said:
Min senaste: Arbetaren. :gremwink:
Ofärdig med många fel, men tja, till slut orkade jag inte fortsätta... En kul övning mer eller mindre.
Mitt otränade öga säger mig att "Arbetaren" just nu är min favorit av dessa teckningar.
Tack, Paxen. Det värmer!
 
Top