Nekromanti Kritik...

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Ja, nu har denna tråd inget med kritik att göra, i en stund som denna så tycker jag vi tänker tillbaka och utser den bästa bok, ej box, endast en separat bok som ligger varmast ert hjärta, spelar ingen roll till vilken utgåva av DoD, bara det är en separat bok.

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

Staffan

Myrmidon
Hmmm... det bästa supplementet till DoD tror jag nog är Magiboxen, men den är ju en box och därmed diskad.

Jag skulle nog säga Kandra som enskild bok. Iofs kan det vara en följd av nostalgins dimmor (om jag skulle läsa den idag skulle jag nog inte alls tycka den var lika bra). En annan bok som var ämlans bra var Trakorien-modulen - framför allt uppdelningen i en subjektiv (munken vad-han-nu-hettes (Baldyr?) reseberättelse) och en objektiv del - fast det hade varit bättre att få den som en box med två böcker (som väl var planerat från början). Ereb Altor-boxen kom väl ut i bokform så småningom också.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Staffan

Myrmidon
Re: munken heter Brior Brådfot (nt)

Jag hade för mig att han hette något på B, och eftersom du är främste Trakorienförespråkaren här på forumet tänkte jag att du hade säkert tagit ditt handle därifrån... och så långt ifrån var jag ju inte.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Wille

Veteran
Barbia

Barbia tätt följd av Kandra..

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!

Lindquist

Veteran
Den mest betydningsfulde bog må være Ereb Altor-bogen (jeg har den i bogform)

Det bedst skrevet bog er uden tvivl Barbia, meget tæt forfulgt af afsnittet om Imâria i Monturerna. I begge tilfælde er der en stemning i texten, som man straks vil "udsætte" sine spillere for.

Lindquist

Riddaren

Swashbuckler
Citat!!!

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta."

Varför anger du inte vems citat du använder? Kan nämna att det är Groucho Marx.

Riddaren - tycker bäst om Oraklets Fyra Ögon

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
Varför NT när det inte är NT?

Du skrev ju om följeslagaren också...

Riddaren - nyfiken på en förklaring

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Baldyr

Hero
därför

Därför att svaret på Staffans fråga besvarades på ämnesraden. Att jag sedan kommenterade en bisak i själva inlägget beror på att man inte kan posta ett helt tomt inlägg. Frågan besvarades dock som sagt redan på ämnesraden.

NT eller inte - vem bryr sig egentligen? Det förvånar mig är att någon kontrollerar NT-meddelanden...

/Baldyr Brummare

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Nerosuferoth

Swordsman
Re: därför

"NT" betyder "No Text". Det tycker jag var ganska uppenbart. Däremot har jag inte kommit på vad "OT" betyder. Det brukar dyka upp när ni byter ämne eller skämtar. H:et i "IMHO" är också ett mysterium...

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Pazuzu

Warrior
Re: därför

Ska betyda In My Humble Opinion

OT är för mej också ett mysterium men borde gå att kolla upp rätt fort nånstans...

Verjigorm_UBBT

Veteran
Jag måste nog skriva att det är Chronopia den mest nyskapande bok som har kommit till DoD. Den skiljer sej ju totalt från de gamla tråkiga Ereb-sakerna som var en total ripoff från våran värld fast bara blandat till en enda sörja. Chronopia är ju en totalt intressant bok som vände uppochned på att allt måste vara precis som i vår värld fast i en annan tid.

Vindhand

Myrmidon
Du har så rätt...

Den skiljer sej ju totalt från de gamla tråkiga Ereb-sakerna som var en total ripoff från våran värld fast bara blandat till en enda sörja.

Håller helt med... Det räcker inte med att de rippade de miljövänliga alverna rakt av från vår värld (de dog väl ut först i inkvisitionen 1533?)! De plagierade de grottlevande dvärgarna också... I USA har dvärgar fortfarande svårt att bli tagna på allvar enbart för att de utmålats så rasistiskt i Ereb. Faktum är att de flesta arterna; kentaurer, troll, jätteamöbor, drakar, m.fl, är direkta kopior från den europeiska medeltiden. Skamligt.

Däremot var de _litet_ nyskapande med den Erebska magin. Man ser t.ex inte skymten av eldregnen som var så populära i de stora magikerkrigen i 1200-talets Italien...

(ps: /images/icons/wink.gif)