Nekromanti Kul i feernas värld

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,917
Location
Örebro
(Du kan säkert hoppa dom första två styckena och ändå förstå vad tråden handlar. :gremwink: )

För ett tag sen kom jag på ett underbart Eladrinkoncept som jag tänkte testa att spela. Det här ska ske i min brors Eberron-kampanj. Problemet är att min brors nuvarande 4.0-kampanj bygger på hans gamla kampanj som utspelade sig i 3.5. Problemet är att Eladrins (som ni säkert vet) är en ny ras för 4.0, och dom fanns med andra ord inte i den förra kampanjen. WotC's förklaring till att Eladrins nu finns i Eberron är "...jo, men dom har ju funnits där hela tiden!!!" vilket min bror inte köper för fem öre.

Vad som däremot fanns var feer. Och Eladrins är ju fey creatures, så hans tanke är att Eladrins är dom här feerna som nu på något vänster fastnat permanent i världen (och dom har inte funnits i världen på evigheters evigheter, vilket förklarar varför ingen i Eberron egentligen har Eladrins i sin referensram). Och min karaktär ska spela någon slags scout (hon är inte den enda) som sänds ut i världen för att ta reda på vad det är för ställe vi fastnat på.

Så jag ska spela fe, som kommer från ett fesamhälle in i en fantasyvärld som bara har vaga minnen om feer. Och därför så skulle jag upskatta uppslag och idéer om feer. Hur är dom som personer, hur ser deras kultur ut?

Det jag vet om kulturen är att mat och dylikt mer eller mindre finns per automatik. Så min karaktär är absolut inte van vid att behöva jobba för det. I övrigt så är jag ganska så fri att själv diktera hur världen ser ut.

Übereil
 
Top