Nekromanti Kul kung fu

The_Gorger

Hero
DN säger ...

... tillockmed att detta kan vara den film man skall se om man bara skall se en film i år! Och eftersom DN i princip alltid har samma smak som mig, så bästmde jag mig illa kvickt för att försöka få en biljett till premiären. Vi får se hur det går

/Gorger, som fö ser 50-60 biofilmer varje år

Rickard

Urverk speldesign
Tja, jag tycker den förra filmen Shaolin Soccer (eller Kung Fu Soccer som den lustigt nog hette i Sverige) var mycket bättre, men det är antagligen för att jag är en fotbollsspelare som älskar beige ninjafilmer och humoristisk wuxia.. Ni som har sett lite asiatiska komedier (jag har väl bara sett 10-20 stycken) vet hur lite löjlig deras humor kan vara.. Såhär barnsligt fånig.. Det är vad den här filmen lider av.. Filmen känns som Kung Pow: Enter the Fist i menlösa skämt men Kung Fu Hustles skämt är mer sällan förekommande.. Och för mig är inte Kung Pow någon bra komedi.. Den är snarare påfrestande stundtals.. Visst finns det några pärlor i de två filmerna jag jämför men pärlorna gör inte filmerna för den skull bra..

Jag är dock förväntansfull över nästa film som Stephen Chow kommer att göra.. Han har något visst..

Andra filmer som jag verkligen rekommenderar:
Tai Chi Master - Mästaren av komiska wuxiarullar.
Ong-Bak - Thailändsk actionkomedi. Lite irriterande med alla dubbla kameror på coola manövrar.

/Han som kan säga att Ong-Bak var med i Filmkrönikan runt februari

Balderk

Swashbuckler
Jag är nästan lite förvånad. Till och med Fredrik Sahlin på kuturnyheterna tyckte den var bra.

Jag blev ganska besviken på den efter att Shaolin Soccer gett mig så höga förväntningar.

Men den är ju klart sevärd såklart. Men absolut inte lika häftig som Shaolin Soccer.

-Balderk