Nekromanti Kul nyheter från Marvel!

Anchorman

Swashbuckler
Fem (!) nya tv serier ifrån Marvel, och nu med superhjältar och inte töntiga Agenter :gremtongue:
Bäst av allt? Daredevil är först!
Läs själva!

Tankar?

Leon

Leo carcion
Det är en sak att mjölka, men här snackar vi industriellt mejeri med genmodifierade mjölkkossor i roterande skift!

anth

Vetefan
Om jag förstår det hela rätt är det tekniskt sett inte Marvel, utan Disney som står bakom allt.

Vilket får mig att fundera på vad som kommer att hända när nästa Star Wars-film släpps.

Anchorman

Swashbuckler
Jag håller inte med om mjölkning. Visst kommer dem tjäna pengar som fan, men drt gör inte mig nåt. Jag tycker det är jättekul att få se några hjältar som inte är superkända, och att fokus ligger på en i taget.
Sen älskar jag mer streetlevel hjältar, visst Hulken och Thor är kul men jag föredrar nån som sparkar skiten ur någon maffiasnubbe inne på en bar.

Leon

Leo carcion
Anchorman said:
Jag håller inte med om mjölkning. Visst kommer dem tjäna pengar som fan, men drt gör inte mig nåt. Jag tycker det är jättekul att få se några hjältar som inte är superkända, och att fokus ligger på en i taget.
Sen älskar jag mer streetlevel hjältar, visst Hulken och Thor är kul men jag föredrar nån som sparkar skiten ur någon maffiasnubbe inne på en bar.
Jag antar att jag är rädd för att det blir usel kvalitet

Jocke

Man med skägg
Well, marvel har för närvarandes tyr på vad de gör, och än så länge kan Netflix inte göra en dålig serie.
Jag gillart.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Etepete said:
Jag antar att jag är rädd för att det blir usel kvalitet
Jag känner att eftersom de skrapade bottnen för att hitta de allra minst intressanta figurerna så har de lagt ribban rätt lågt.

Vad jag vill säga är: Det är nästan omöjligt att inte lyckas överträffa mina förväntningar på en serie om en eller flera av de här figurerna.

Anchorman

Swashbuckler
Mest ointressanta? Daredevil och Luke Cage är ju awesome! De andra har jag sämre koll på

krank

Anchorman said:
Mest ointressanta? Daredevil och Luke Cage är ju awesome! De andra har jag sämre koll på
Det enda intressanta Daredevil egentligen gjort är väl typ att slåss mot Typhoid Mary... =)

Anchorman

Swashbuckler
Frågan är om det gör det? Defenders vrukar väl slåss mot utomjordiska hot, de här fyra känns som de ska teama upp mot Kingpin eller liknande.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har nog inte läst en superhjältetidning på 20 år, men då det begav sig gillade jag Daredevil. Det var ganska low key på något vis, lite gritty.

Annars hade jag gärna sett TV-serier på Axa, Zetari och Hombre. Men det finns nog inte en marknad för dem.

Anarchclown

Swashbuckler
Luke Cage är ju både rätt cool och hyggligt poppis. Han är kompis med Iron Fist som ska ha några coola storys om sig. Jessica (eller vad hon nu heter) är kopplad till Luke. Alla dessa verkar rätt lovande.

Daredevil är ju en riktigt känd superhjäl... ZZZZZZZZZZZ... ZZZZZZZZZZZZ

Arfert

Facit
Nu har jag inte läst Daredevil sen Frank Miller la av.. men det var ju nice.

(När jag började lösa Daredevil så hette han Demonen, det ni!)

krank

Arfert said:
Nu har jag inte läst Daredevil sen Frank Miller la av.. men det var ju nice.

(När jag började lösa Daredevil så hette han Demonen, det ni!)
Då är du väl också bekant med järven, slamkryparen och get-inga? =)

God45

#PrayersForBahakan
Jessica Jones debut serie Aliaa är en av de bästa superhjälte serierna någonsin. Men sedan dess har hon mest varit en bi-figur till Luke Cage och Daredevil.

I övrigt vill jag se Bullseye som en återkommande skurk! Och Purple man!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är egentligen märkligt att Daredevil inte har blivit tv-serie tidigare, eftersom man enkelt skulle kunna göra det till en blandning av rättsdrama och snutdrama, men med en snut som är klädd i en röd kroppsstrumpa och slåss med ninjor. Serien borde fungera mycket bättre i tv än på film, och det finns gott om bra storys att låna av. Jag är svagt optimistisk.

/tobias