Nekromanti Kul nyheter från Marvel!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ymir said:
Ja, det är alltid nice när Frank Miller lägger av med saker :gremsmirk:
Tänk på att det här var tidigt 80-tal då Frank Miller fortfarande var intressant och relevant.

/tobias

Arfert

Facit
Exakt. Före saker som The Dark Knight och Ronin. Miller gjorde saker som var extremt nyskapande då i superhjälte-genren.

Recca

Femme Fatale
Agents of shield ÄR ju inte bra.

Daredevil skulle kunna göras väldigt bra (dvs mörkt). Som i upptakten till Inferno när Daredevil misshandlas i 120 sidor tills han inte rör sig mer, och sen tar det slut där. Tills Inferno börjar. Eller Daredevils bakgrundshistoria, när han växer upp hos en alkoholiserad misslyckad proffsboxare som ensamstående farsa i Hells Kitchen (edit: skrev Harlem först), New York. Och så blir han blind men Stick, en snubbe som är en jävligt mystisk uteliggare tränar upp hans sinnen och lär honom slåss i syfte att bekämpa något märkligt demoniskt hot som får det att krypa i skinnet när man läser om det.

Jag tycker att de ska putsa upp bakgrunden till hur Daredevil fick sin radarkraft eftersom radioaktiva tunnor som randomly välter över folk är jävligt fånigt, det var kanske coolt på 60-talet men nu är det bara idiotiskt faktiskt.

chrull

Stockholm Kartell
Anchorman said:
Fem (!) nya tv serier ifrån Marvel, och nu med superhjältar och inte töntiga Agenter :gremtongue:
Bäst av allt? Daredevil är först!
Läs själva!

Tankar?
Med den där samlingen hjältar har jag svårt att se hur det kan bli bra.
Marvel Agents of SHIELD har ännu inte riktigt lossnat och jag börjar tvivla på om det kommer göra så.
Och efter Arrested Development-slakten så är jag tveksam till Netflix.
Marvel försämrade ju sin tecknade Avengers-serie rejält det senaste året när de gick från The Earth's Mightiest Heroes till Assemble.

Kort sagt: Jag är mycket skeptisk.