Nekromanti [Kult-hacket]Spelarböcker (trifolds)

Sjunde inseglet

Swordsman
Nu är de trevikta spelarböckerna färdiglayoutade och redo att läggas ut. Spelarböckerna har initierat en helrenovering av hacket som kommer att bli layoutat under de närmaste veckorna. Här näst kommer jag att göra en trifold med drag (moves).

Det är Petter Nallo som har gjort illustrationerna till spelarböckerna och jag har gjort designen inspirerad av Apocalypse Worlds trifolds med input från speltestare och T_Kullander.

Spelarböcker trifolds

Varför ska man ladda ner dem?

Det är det en helt annan känsla att välja en trifold, öppna den och börja göra sin rollperson mot att kladda ner den i ett vanligt formulär. Dessutom finns all information enkelt upplagd och man sparar tid på att inte behöva skriva ner lika mycket.

Under arbetet med trifoldsen har jag korrigerat småfel och tillfört utrustningsalternativ till spelarböcker. Detta innebär att trifoldsen är den senaste och mest korrekta versionen av spelarböckerna till Kult-hacket.

Är det så att du (liksom jag) har en skrivare som har problem med att centrera formulären när man skriver ut dubbelsidigt har jag också gjort en variant för kassa skrivare där sida 2 i varje trifold är upp och ner. Hur det fungerar på din skrivare får du lista ut själv. Spelarböcker_kass_skrivare

Upptäcker ni fel i spelarböckerna får ni gärna kommentera det här!!!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hurra!

Har inte hunnit kika på de senaste än, men jag har kollat på de tidigare utgåvorna.

Jag får erkänna att jag inte har varit så värst intresserad av Apocalypse World tidigare, men ditt Kulthack gör mig sugen att slita fram böckerna och spela.

Cassius

Hero
Förstår att detta är fel plats att fråga, men jag blev också "peppad" av hacket. Var kan man få tag i AW som inte är att köpa det från staterna, finns det en svensk återförsäljare?

Sjunde inseglet

Swordsman
Re: Hurra!

wilper said:
Har inte hunnit kika på de senaste än, men jag har kollat på de tidigare utgåvorna.

Jag får erkänna att jag inte har varit så värst intresserad av Apocalypse World tidigare, men ditt Kulthack gör mig sugen att slita fram böckerna och spela.
Ja, prova spela och berätta hur det kändes!

Vi (jag och speltestarna) har hittills haft väldigt kul med hacket. Personligen tycker jag att det är enklare att spelleda Kult-hacket än vanliga Apocalypse World. Man har liksom hela tiden grejer som händer som resultat av nackdelarna samt en jävla massa inspiration till fronter och hot i form av rollpersonernas mörka hemligheter. Dvs. mycket av det som man måste sitta och gnugga pannan över i AW får man gratis i regelmekaniken i hacket. :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Cassius said:
Förstår att detta är fel plats att fråga, men jag blev också "peppad" av hacket. Var kan man få tag i AW som inte är att köpa det från staterna, finns det en svensk återförsäljare?
Jag har inte hittat några andra återförsäljare än the indie rpgs un-store(från USA). Därifrån tar det några veckor att få boken även om man får en pdf-version i mailen inom några dagar.

Jag antar att Vincent Baker inte har försökt att sälja spelet till spelbutiker och dylikt men jag hade gärna själv sett det på Science Fiction Bokhandeln och andra rollspelsbutiker i Sverige. :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler
Sjunde inseglet said:
Jag antar att Vincent Baker inte har försökt att sälja spelet till spelbutiker och dylikt men jag hade gärna själv sett det på Science Fiction Bokhandeln och andra rollspelsbutiker i Sverige. :gremsmile:
Jodå, man kan köpa in det retail. Däremot så betvivlar jag att Vincent har aktivt lobbyat gentemot det europeiska marknaden :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Re: Fixat pixliga skadeklockor

Skadeklockorna har uppdaterats i spelarböckerna så att de inte är pixliga. De uppdaterade filerna ligger på länkarna i det första inlägget så ladda ner och ersätt innan ni skriver ut dem. :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Korrigerade spelarböcker

Under speltestet i tisdags tyckte Marco att det var svårt att se vilka rutor som hörde till vilket attribut i spelarböckerna. Att attributets namn stod under rutan blev förvirrande.

Då fler kan ha samma problem har jag korrigerat attributrutorna i spelarböckerna så att attributets namn står överst och rutan ligger under.

Ni laddar ner de korrigerade spelarböckerna i den gamla länken från första inlägget.

Spelarböckerna för kassa skrivare har också blivit korrigerade.