Nekromanti [Kult-hacket] Spelledaren, fronter och drag

Sjunde inseglet

Swordsman
Här är trifolds för Spelledaren, Fronter och Drag (moves) i Kult-hacket.

Spelledaren
Är en trifold med hjälpmedel för att spelleda och skapa fronter till Kult-hacket. Jag har använt mig av samma fronter som Apocalypse World men de har alla blivit översatta och vissa har fått ändrade namn för att associera till varelser i Kult.

Fronter
En trifold för att skapa fronter i Kult. Istället för fundamental scarcities influeras hot i Kult av en av Dödsänglarna som alla representerar olika instinkter.

Drag
I den här trifolden finns alla grundläggande drag i Kult-hacket samt regler för skador, första hjälpen och Kult-hackets effekter när man vänder Hx med varandra. I den här trifolden använder man sig av samma erfarenhetssystem som i Apocalypse World och inte den variant vi håller på att speltesta just nu.

Jag har skamlöst stulit Arvid och Jonatans briljanta idé med att ha en liten förklarande text för vad man gör när man använder varje grundläggande drag.

Kass_skrivare_trifolds
Var nära på att glömma att bifoga ett pdf-dokument med Spelledaren, Fronter och Drag för kassa skrivare. Här är varannan sida upp och ner för att underlätta utskrifter på skrivare med ojämna marginaler på höger och vänter sida.